امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

هزار میلیارد برای ایجاد بندرخشک اینچه برون

سود جاده ابریشم به اینچه برون گنبد کاووس هم رسید

Rah Ahan 6Mehr ITNA 36 300x200 - سود جاده ابریشم به اینچه برون گنبد کاووس هم رسیداخبار گلستان– ترکمن نیوز-  ورود نخستین قطار کانتینری کشور چین از طریق خط آهن بین المللی قزاقستان- ترکمنستانایران به اینچه برون در شرق گلستان، این منطقه را به عنوان بخشی از جاده ابریشم برای نقش آفرینی در توسعه اقتصادی معرفی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  آهنگ رو به رشد نقش آفرینی اقتصادی اینچه برون گلستان در دولت تدبیر و امید با بهره برداری و اتصال خط آهن ایران – قزافستان – ترکمنستان به مرز اینچه برون در میانه آذر سال 93 با حضور دکتر روحانی و روسای جمهور این دو کشور کلید خورد و هر سال با برنامه ریزی های استانی توسعه این منطقه بیشتر می​شود.

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2مستقر در گرگان در این پیوند به خبرنگار ما گفت: با بهره برداری از این طرح مهم اقتصادی در گلستان، این مسیر ریلی برای انتقال بارهای کشورهای CIS (کشورهای مستقل مشترک المنافع) از لحاظ مسافت نسبت به دیگر کریدورهای موجود؛ کوتاه ترین و ارزان ترین راه دسترسی به حوزه آب های آزاد و کشورهای اروپایی محسوب می شود.

Rah Ahan 6Mehr ITNA 233 300x200 - سود جاده ابریشم به اینچه برون گنبد کاووس هم رسید

محمدرضا قربانی افزود: قطار کانتینری کشور چین با طی مسافت دو هزار و 700 کیلومتری از کشورهای قزاقستان و ترکمنستان عبور کرده و در مرز اینچه برون به خاک ایران وارد شد و سپس به جنوب کشور یا ترکیه ادامه مسیر خواهد داد.
به گفته وی؛ اکنون بخش زیادی از محصولات کشور چین با قطار از گمرک سرخس واقع در خراسان رضوی یا با استفاده از کشتی در جنوب ایران وارد کشور ما می شود و فراهم شدن امکان حمل کالا با خط آهن اینچه برون به توسعه روابط کمک خواهد کرد.
اینچه برون به عنوان مرکز بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس و در همسایگی جمهوری ترکمنستان، 80 کیلومتر با شهرهای گنبدکاووس و گرگان مرکز استان گلستان فاصله دارد.

اینچه برون که گاهی به آن مرز پُل هم گفته می شود یک نقطه مهم اتصال و آمد و شد مرزی بین ایران و جمهوری ترکمنستان است که در سال 1371 فعال شده است و با استقرار گمرک در آن و برقراری ارتباط زمینی با کشورهای آسیای میانه رونق تجاری به خود گرفته و امروز نتیجه این فعالیت​ها و بهره برداری از خط آهن بین سه کشور را در اتصال به کشورچین و احیای جاده ابریشم بیشتر نمایان شد.

Rah Ahan 6Mehr ITNA 53 300x200 - سود جاده ابریشم به اینچه برون گنبد کاووس هم رسید

بخش داشلی برون از توابع شهرستان گنبدکاووس 21 هزار و 916 نفر جمعیت دارد که درشهر اینچه برون و 38 روستای آن سکونت دارند.
در آئین استقبال از ورود نخستین قطار کانتینری کشور چین به گمرک اینچه برون گنبدکاووس، علاوه بر معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی، مسئولان ارشد استان گلستان از جمله استاندار، معاونین استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس حضور داشتند.

 

گردآوری: گروه خبر ترکمن نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

irna.ir

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز