امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    33161

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    13:42 | ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

ghorbani 28m 300x169 - نظارت دامپزشکی گلستان بر سلامت دام های قربانیگلستان-ترکمن نیوز-  مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: 45 گروه نظارت دامپزشکی ویژه عید قربان با بهره گیری از 94کارشناس فعالیت خود را برای راهنمایی نیکوکاران در تهیه دام زنده نذری و نیز معاینه رایگان دام ها از هم اینک آغاز کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران،  محمود رضا وفایی روز یکشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این کارشناسان در میدان ها و مراکز عرضه دام که توسط شهرداری های استان دایر شده، مستقر و به صورت رایگان دام ها را معاینه می کنند.
وی اضافه کرد: به هم استانی ها توصیه می شود دام زنده عید قربان را از میدان ها و مراکز اعلام شده از سوی شهرداری و با نظارت شبکه های دامپزشکی تهیه و با مراجعه به کارشناسان مستقر در این محل ها از سلامت آن اطمینان حاصل کنند.
به گفته وی، تلفن گویای 1512 اداره کل دامپزشکی استان نیز آماده دریافت گزارش هم استانی ها و راهنمایی آنها در تهیه دام زنده نذری ویژه عید قربان است.
دکتر وفایی اضافه کرد: امسال با همکاری شهرداری ها 27 مرکزعرضه دام زنده قربانی زیرنظر شبکه های دامپزشکی در شهرستان های استان فعالیت می کند.
طبق گزارش دامپزشکی گلستان، سال قبل در طرح نظارت ویژه عید قربان 13 هزار و 776 دام زنده و یکهزار و 600 لاشه دام مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفت.
مردم گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر متشکل از قومیت ها و مذاهب مختلف بوده که درکنار هم مسالمت آمیز زندگی می کنند و برگزاری مراسم عید قربان از جایگاه ویژه ای نزد ساکنان این استان بویژه قوم ترکمن برخوردار است.
ترکمن های گلستان از چند روز مانده به عید قربان، دام قربانی را خرید کرده و به استقبال این عید سعید می روند.
این روزها و در آستانه عید قربان شهرها و روستاهای مناطق ترکمن نشین همچون گنبدکاووس، آق قلا، گمیشان و بندرترکمن جنب و جوش و حال و هوای خاصی دارد.
دهم ذی الحجه مصادف با 31 مرداد 97 روز عید سعید قربان است.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز