امروز : شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

امسال کمک به مدارس دو برابر شده است

خانواده های گلستانی 100 میلیارد ریال به مدارس کمک کردند

  • کد خبر :

    2611

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    23:30 | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

گنبد کاووس – ترکمن نیوز – رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش گلستان از کمک یکصد میلیارد ریالی خانواده ها به مدارس این استان در سال تحصیلی گذشته خبر داد و گفت: این مبلغ در مقایسه با سال قبل از آن حدود دو برابر بوده است.

Amoozesh Parvaresh TN 300x185 - خانواده های گلستانی 100 میلیارد ریال به مدارس کمک کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن, محمود نسرکانی روز شنبه در همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان آموزرش و پرورش گنبدکاووس اظهار داشت: تشکیل انجمن تخصصی اولیا و مربیان و آموزش خانواده از رویکردهای اصلی این اداره در مدارس است.
وی گفت: استفاده از تخصص خانواده ها برای نقش آفرینی آنان در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت با تشکیل کارگروه های تخصصی در مدرسه و نیز آموزش خانواده ها باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.
نسرکانی بابیان اینکه هر مدرسه در طول سال تحصیلی حداقل باید 6 جلسه آموزشی ویژه خانواده ها برگزار نماید، یادآور شد: درسال تحصیلی گذشته اولیای دانش آموزان، افزون بر یک میلیون نفر ساعت در دوره های آموزش خانواده شرکت کردند.
وی، تعداد اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس گلستان را 20 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در راستای آموزش غیرحضوری خانواده ها نیز، مجله ‘پیوند’ بین آنان توزیع می شود.
نسرکانی خانواده را مهمترین رکن جامعه و از موثرترین ارکان نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: مشارکت خانواده ها با مدرسه صرفا مشارکت مالی نیست بلکه مشارکت فکری و معنوی و در راستای تربیت اسلامی نسل آینده است.
وی اضافه کرد: اگر اصرار بر حضور و تعامل بیشتر خانواده ها با مدرسه می شود به دلیل گوناگونی نوع بشر و تفاوت های آنان با هم است که این امر تعلیم و تربیت را بسیار مشکل کرده است.
وی تصریح کرد: حضور و تعامل مستمر خانواده ها با مدرسه، روند شناخت ابعاد مختلف روح و روان دانش آموز و روند آموزشی و پرورشی آنان را تسریع و خانواده ها را نیز توانمند می کند.
  معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز درسخنانی با اشاره به نقش و جایگاه خانواده ها درنظام تعلیم و تربیت، برلزوم توجه جدی خانواده ها در کنار مسائل آموزشی، به مسائل تربیتی فرزندان، تقویت اعتماد به نفش و آشنایی آنان با حقوق اجتماعی و شهروندی تاکید کرد.
فرج الله رزاقی گفت: امروز بسیاری از آسیب های اجتماعی به دلیل کم توجهی خانواده ها به فرزندان (سردی روابط درون خانواده) و تنها گذاشتن آنان در فضای مجازی رخ می دهد.
وی با اشاره به در پیش بودن فصل بازگشایی مدارس، برلزوم مشارکت و تعامل بیشتر اولیای دانش آموزان با مدرسه تاکید کرد و اظهار داشت: اولیا و مربیان بایستی با کمک یکدیگر درکنار توجه به مباحث آموزشی به مسائل پرورشی و تربیتی نسل آینده نیز توجه داشته باشند.
بر اساس این گزارش, در این مراسم که به مناسبت 25 ذی الحجه روز بزرگداشت خانواده و تکریم بازنشستگان برگزار و با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری همراه بود، ازبرخی خانواده های موفق و بازنشستگان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
آموزش و پرورش شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان حدود سه هزار بازنشسته فرهنگی دارد.

گردآوری: گروه خبر ترکمن نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز