امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    17879

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    13:22 | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

زنی 300x225 - عملیات اجرایی ساخت دو مدرسه مقطع متوسطه در شهرستان گنبدکاووس آغاز شداخبار فرهنگی – ترکمن نیوز- عملیات اجرایی همزمان ساخت دو مدرسه مقطع متوسطه اول در مناطق روستایی گنبدکاووس با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، عضو هیات مدیره بانک ملی ایران و مسئولان محلی در روستای سارلی علیا از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران یکی دیگر از این مدارس در روستای آی تمر در بخش مرزی داشلی برون احداث می شود و هزینه احداث هرکدام از آنها پنج میلیارد و 500 میلیون ریال است که با مشارکت دو میلیارد ریالی بانک ملی برای هرکدام از مدارس ساخته شده و مابقی اعتبارات مورد نیاز توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان تامین می شود.

در آیین آغاز عملیات اجرایی این مدارس که به صورت متمرکز در روستای سارلی علیا انجام شد، عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: از ابتدای طرح ساخت مدارس از سوی بانک ها تاکنون، بانک ملی ایران 71 باب مدرسه ساخته است.

برات کریمی بدون اشاره به اعتبارات صرف شده برای ساخت این مدارس افزود: امسال با مشارکت بانک ملی پنج مدرسه در استان گلستان احداث می شود که کلنگ زنی دو باب آن در روستاهای سارلی علیا و آی تمر به صورت متمرکز، امروز انجام شد.

وی گفت: آموزش و پرورش زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور محسوب می شود وکمک به این نهاد قطعا در رشد و توسعه کشور موثر است.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران یادآور شد: این بانک در سال های اخیر 40 هزار میلیارد ریال به فرهنگیان تسهیلات پرداخت کرده است.

در این آیین مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس نیز در سخنان کوتاهی گفت: روستای سارلی علیا با کمبود فضای آموزشی در مقطع متوسطه مواجه است و 65 دانش آموز دختر و پسر این روستا در این مقطع به صورت مختلط تحصیل می کنند.

فرج الله رزاقی با بیان اینکه 30 دانش آموز این مقطع روستای سارلی علیا دختر بودند، خاطر نشان کرد: مختلط بودن کلاس های این دانش آموزان باعث ترک تحصیل 18 نفر از آنان شده است.

وی افزود: با ساخت این مدرسه سه کلاسه، مشکل ادامه تحصیل دانش آموزان این روستا حل می شود.

شهرستان گنبدکاووس با بیش از 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و حدود 70 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در این شهرستان به تحصیل مشغول هستند./ایرنا

لینک عضویت در کانال تلگرامی

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز