امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

shakhes 6o 300x172 - هفته ششم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس برگزار شد+عکسسوارکاری-ترکمن نیوز-  هفته ششم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبدکاووس با حضور علاقه مندان به این ورزش بومی و اصیل ترکمن صحرا با شرکت 47 راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن‌های ایران، در هفته ششم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبدکاووس روز پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 56 راس اسب ثبت نام کردند که از این تعداد 9 رأس اسب به دلایل فنی حذف شدند و 47 رأس اسب از نژادهای دوخون، تروبرد داخلی و ترکمن در 6 دور ۱۲۰۰ متر, ۱۰۰۰ متر و 1550 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در دور اول اسب‌های 2 سال ، مبتدی و نبرده، نژاد ترکمن، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که قربان محمد اودک با اسب آک تولقا زودتر از خط پایان گذشت و پیمان قلرعطا با اسب آد آلان سرمدی و کمال دلیجه عطا با اسب یکه نور به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کردند و فیض ا… رجال در این دور جایگاه چهارم را با اسب غنچه عطایی زمان کسب کرد.

رقابت دور دوم میان اسب‌های از 3 تا 4 سال، از 16 تا 22 امتیاز، نژاد دوخون، به مسافت 1200 متر بود که قربان محمد اودک با اسب جانام زودتر از رقبایش به خط پایان رسید و آق اویلی بشگرد با اسب بن جوی و آرمین آق آتابای با اسب گلدن بوی به ترتیب دوم و سوم شدند و نفر چهارم در این کورس ستار مهرانی با اسب منوکید بود.

photo 2018 04 26 18 48 37 300x168 - هفته ششم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس برگزار شد+عکس

در دور سوم اسب‌های از 3 تا 4 سال ،36 تا 42 امتیاز، نژاد دوخون، به مسافت 1000 متر با یکدیگر رقابت کردند که آرمین آق آتابای با اسب تامارا به کسب مقام اول شد و کمال دلیجه عطا با اسب آل مرد و آق اویلی بشگرد با اسب ژاکلینا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند و در این کورس ستار مهرانی با اسب کوانتوم در جایگاه چهارم قرار گرفت.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های از 3 تا 4 سال، 2 تا 6 امتیاز، دوخون، به مسافت 1550 متر شکل گرفت که کمال دالیجه عطا با اسب اوچربانو زودتر از خط پایان عبور کرد و آق اویلی بشگرد با اسب اوبلا و آرمین آق آتابای با اسب لادی راکی به ترتیب دوم و سوم شدند و قربان محمد اودک با اسب طوفنده کالیفرنیا کروم در جایگاه چهارمی قرار گرفت.

در دور پنجم اسب‌های از 3 تا 4 سال، از 18 تا 22 امتیاز، تروبرد داخلی، به مسافت 1550 متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دلیجه عطا با اسب رد شدو اولین نفر از خط پایان عبور کرد و آرمین آق آتابای با اسب مستر دن و نورمحمد بهادر با اسب پامادور نفرات دوم و سوم این دور را به دست آوردند و قربان محمد اودک با اسب هج پرنس چهارمین نفر بود که به خط پایان رسید.

رقابت دور ششم میان اسب‌های از 3 تا 5 سال، از 8 تا 12 امتیاز، نژاد ترکمن، به مسافت 1550 متر بود که آرمین آق آتابای با اسب میراث بصیر زودتر از رقبایش به خط پایان رسید و رامین قهرمانی با اسب رزیتا ساجد و آق اویلی بشگرد با اسب بوران سنجر به ترتیب دوم و سوم شدند و نفر چهارم در این کورس یعقوب انفاس با اسب آهوی نوروزی بود.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: در پایان رقابت های امروز مبلغ 770 میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا ششم کورس‌های 6 گانه اهدا شد.

photo ۲۰۱۸ ۰۴ ۲۶ ۱۸ ۵۴ ۴۶ 300x200 - هفته ششم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس برگزار شد+عکس

معرفی بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته ششم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبدکاووس، آرمین آق آتابای با 22 امتیاز چابکسوار برتر هفته ششم کورس بهاره ۱۳۹۷ گنبد کاووس شد.

 

لیست اسب هایی که به دلایل فنی نتوانستند در رقابت امروز شرکت داشته باشند:

دور 1: ملایم – ایل سون صوفیان

دور2: فرانکل
دور 3: اسپرینگ
دور 4: ایپک
دور 5: فونگ هج- رایکا
دور 6: آی سن شاهی – نیتروژن بارانی

 

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

لازم به ذکر است: هفته هفتم مسابقات سوارکاری کورس بهاره 97 گنبدکاووس روز جمعه 7 اردیبهشت ماه در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار می شود.

 

خبرنگار: یاشار نیازی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز