امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    15433

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    22:52 | ۱۸ فروردین ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

Gomrok 18F 300x168 - نقطه قوت توسعه اقتصادی استان گلستان اینچه برون استاقتصادی-ترکمن نیوز- مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: فعال بودن راه آهن بین المللی ایرانترکمنستان – قزاقستان، داشتن پایانه مرزی و برنامه راه اندازی منطقه آزاد تجاری؛ اینچه برون را به نقطه قوت توسعه اقتصادی استان تبدیل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌های ایران، حسین محبوبی روز شنبه در کارگروه حمل و نقل و مسکن استان اظهار کرد: زیرساخت های مناسب در حوزه حمل و نقل، موقعیت جغرافیایی و طبیعی، خطوط ریلی، فعالیت فرودگاه بین المللی و قرار گرفتن در کریدورغرب به شرق و شمال به جنوب از دیگر ظرفیت های گلستان برای توسعه اقتصادی است.
به گفته وی؛ بهره مندی کامل از این ظرفیت ها و زیرساخت ها توسعه اقتصادی گلستان را شتاب می دهد.
وی همچنین گفت: استفاده بهینه از منابع و امکانات، شناسایی به موقع فرصت ها و عوامل تهدید و استفاده موثر ار آن و مقابله به موقع در برابر تهدیدها، بومی سازی برنامه های راهبردی و مشارکت دادن مردم و سازمان های عمومی و بخش خصوصی با نگاه توسعه بنگاه های اقتصادی در حوزه حمل و نقل و مسکن از اهداف فعالیت این کارگروه است.
مدیر کل راه و شهرسازی گلستان افزود: هدف از تشکیل کارگروه، تدوین سند چشم انداز برنامه راهبردی استان در افق 1404 در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم و سند آمایش با رویکرد بهبود فضای کسب و کار، کارآفرینی و اشتغالزایی در حوزه حمل و نقل و مسکن است.
راه اندازی منطقه آزاد تجاری اینچه برون در سفر استانی رییس جمهوری و دولت تدبیر و امید در سال 93 به استان گلستان به تصویب رسید که در صورت تصویب نهایی درمجلس شورای اسلامی، زمینه ساز تحولات بزرگ اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه خواهد بود.
این طرح هم اینک منتظر رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اجرایی شدن و کمک به توسعه اقتصاد، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری 11.8 درصدی در گلستان است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

گردآوری: گروه خبری ترکمن نیوز

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز