امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

Asbdavani 15 T 300x264 - نخستین جشنواره حراج اسب ترکمن امروز در تهران برگزار می‌شوداخبار اسبدوانی-تورکمن‌نیوز- نخستین جشنواره حراج اسب ترکمن پایتخت با رویکرد توسعه صنعت اسب و ورزش‌های سوارکاری امروز- پنجشنبه در باشگاه سوارکاری نوروز آباد تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوارکاری، به نقل از ایرنا، سهیل یوسف‌نیا مسئول برگزاری این جشنواره گفت: فدراسیون سوارکاری ایران برای نخستین بار در سال گذشته مسابقات زیبابی اسب ترکمن را با حضور داوران بین‌المللی دارای رده جهانی به قضاوت گذاشت که این امر منجر شد تا شرایط برپایی حراج این نوع اسب در کشور فراهم شود.
یوسف‌نیا افزود: که کمیته زیبایی فدراسیون سوارکاری نیز در اردیبهشت ماه امسال مسابقات اسب ترکمن را در بجنورد و صوفیان گنبد برگزار کرد و به موازت تولید این اسب با موافقت فدراسیون سوارکاری تصمیم گرفته شد تا زمینه برای ایجاد بازار فروش این اسب در ایران فراهم شود.
مدیرمسئول مجله تخصصی دنیای اسب،گفت: به همین منظور با بیش از 13 سال حضور مستمر در صنعت اسب ایران این جشنواره در ادامه روند فرهنگ‌سازی با رویکرد توسعه صنعت اسب و ورزش‌های سوارکاری ،حمایت از تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان نژادهای مختلف و با نظارت فدراسیون سوارکاری در باشگاه نوروز آباد تهران برپا می‌شود.
رئیس سابق کمیته برگزار کننده جشنواره اسب فدراسیون سوارکاری اضافه کرد که در ممالک صاحب نام در زمینه ِاسب ، فعالان این حوزه به موازات تولید و پرورش نژادهای اسب با ایجاد بازارهای تخصصی سالم باعث ارتقا فرهنگ و اقتصاد اسب‌های پایه بومی کشورخود می‌شوند .
یوسف‌نیا گفت: 30 اسب شناسنامه‌دار با تایید معاونت فنی فدراسیون سوارکاری ساعت 18امروز در باشگاه سوارکاری نوروز آباد به حراج گذاشته می‌شود.

 

گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :
برچسب ها :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز