امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

قطار شتابان برکناری فرمانداران در استان گلستان؛

سه فرماندار جدید معارفه شدند

entesab 11b 300x210 - سه فرماندار جدید معارفه شدندگلستان-ایتنانیوز-  استاندار گلستان پس از گذشت سه ماه از حضور خود در استان اقدام به برکناری سه فرماندار شرق استان کرده است و با توجه به عملکرد فرمانداران به نظر می‌رسد این قطار همچنان شتابان حرکت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمنهای ایران،  22 مهرماه امسال بود که هیئت دولت در جلسه‌ای به حضور 4 ساله حسن صادقلو به عنوان استاندار گلستان پایان داد و سیدمناف هاشمی را به عنوان هشتمین استاندار گلستان منصوب کرد.

با انتصاب استاندار جدید گلستان و جلسه جنجالی و خبرسازی که پیش از آن با برخی از نمایندگان استان گلستان در یکی از رستوران‌های مجلل پایتخت برگزار شده بود، عده‌ای شروع به گمانه‌زنی برای تغییرات احتمالی مدیریتی در استان کردند و معتقد بودند برخی نمایندگان قول‌هایی را برای برخی پست‌های مدیریتی در استان و شهرستان‌های خود از هاشمی گرفته‌اند.

پیش از این هم گزینه‌های مختلفی در فضای مجازی برای معاونین و مدیران و حتی فرمانداران شهرهای مختلف معرفی می‌شد اما مناف هاشمی در نمایشگاه کتاب استان که آذرماه برگزار شد، به خبرنگار تسنیم گفته بود: «عجله‌ای برای جابه جایی مسئولان استان ندارد».

وی معتقد بود باید ارزیابی کلی از وضعیت شهرهای مختلف استان داشته باشد تا بتواند تصمیماتی منطقی برای توسعه استان بگیرد. وی پس از مدتی و در گام نخست مشاوران خود را که گرد صادقلو جمع شده بودند را برکنار و افراد جدیدی را جایگزین آنها کرد.

در گام دوم تغییراتی در بدنه استانداری گلستان ایجاد کرد و با برخی از جابه‌جایی‌ها تلاش کرد تیم مدیریتی خود را آنگونه که بتوانند اهداف توسعه‌ای وی را دنبال کنند، بچیند. البته در همان زمان هم فرمانداران دو شهرستان بندرترکمن و بندرگز را تغییر داد و افرادی همراه و توسعه طلب را به جای آنان بکارگیری کرد.

هرچند از گوشه و کنار صحبت‌هایی در خصوص تغییر فرمانداران مطرح شده بود اما استاندار گلستان ابتدا ترجیح داد دست به جراح‌ هایی در بدنه استانداری بزند و در همین راستا نیز در احکام جداگانه‌ای سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان، معاون فرماندار مینودشت و بخشداران بخش‌های مرکزی گنبدکاووس و فندرسک رامیان منصوب شدند.

سید مناف هاشمی در احکامی طیبه خلیلی را به عنوان سرپرست دفتر امور شهری و شوراها استانداری گلستان، حسین بای را به عنوان معاون فرماندار شهرستان مینودشت، محمد ابراهیمی را به عنوان بخشدار فندرسک رامیان و رضا باقری را به عنوان بخشدار مرکزی گنبد کاووس منصوب کرد.

پیش از این محمد حمیدی مدیر دفتر امور شهری و شوراها استانداری گلستان، علیرضا مصطفی لو معاون فرماندار مینودشت، رضا بیانی بخشدار فندرسک رامیان و احمدرضا آدینه بخشدار مرکزی گنبد کاووس بودند.

اما در تراکم اخبار مربوط به فرارسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در زمانی که فرمانداران به دنبال اطلاع رسانی از اقدامات دولت در سطح شهرستان خود بودند، به ناگاه استاندار سرپرست‌های سه فرمانداری در شرق استان را معرفی کرد. این در حالیست که بعضاً گفته می‌شد برخی از فرمانداران یک ساعت پس از نشست‌های خبری درباره برنامه‌های دهه‌فجر، از برکناری خود مطلع می‌شدند.

هاشمی در یک گام بزرگ فرمانداران شهرستان‌های آزادشهر، رامیان و کلاله را برکنار و افراد جدیدی را جایگزین آنان نمود. در شهرستان کلاله، نصرت بزرگر پس از 4 سال جای خود را به محمد حمیدی، مدیرکل سابق دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان داد.

در آزادشهر هم حبیب‌الله شفاهی برکنار و سیدرسول حسینی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری منصوب شد. هم چنین در رامیان نیز جواد صادقلو که دارای نسبت فامیلی با استاندار قبلی بوده جای خود را به محمود سالاری مدیر کل دفتر فنی استاندار در زمان دولت اصلاحات داد. مراسم تودیع و معارفه فرمانداران این سه شهرستان صبح و عصر امروز با حضور طهماسبی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان برگزار شد.

به نظر می رسد قطار شتابان تغییرات و جابه جایی‌های مدیریتی که به فرمانداری‌ها رسیده هم چنان با سرعت به حرکت خود ادامه دهد و در آینده شاهد تغییر برخی از فرماندارانی که در 4 ساله نخست دولت تدبیر و امید مسئولیت داشتند، باشیم./تسنیم

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز