امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

خرمشاد 300x177 - یک مدیر گنبدی در کابینه وزارت کشور منصوب شدترکمن نیوز:  طی حکمی دکتر محمدباقر خرمشاد به سمت معاون سیاسی وزیر کشور منصوب و جایگزین جمال عرف در این سمت شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  پس از انتخاب وزرا و کسب رای اعتماد از سوی مجلس، حالا یکی یکی معاونت‌های وزرا نیز مشخص می‌شوند. در این بین معاون سیاسی وزیر کشور از این جهت که مسئولیت‌های مهمی از جمله برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس و شوراهای اسلامی را دارد از اهمیت خاصی برخورد است.

پس از انتخاب احمد وحیدی به عنوان وزیر کشور، او حالا معاونت‌های خود را نیز انتخاب می‌کند. برخی اخبار غیررسمی از تصمیم او برای انتخاب محمدباقر خرمشاد برای معاونت سیاسی خبر می‌دهد و گفته می‌شود به زودی حکم وی منتشر شود.

دکتر خرمشاد در سال 1342 در شهر گنبد کاووس متولد شد. او دیپلم ریاضی خود را در شهر گنبد گرفت و پس از تغییر رشته، تحصیلات عالی خود را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی در دانشگاه امام صادق (ع) ادامه داد. پس از اعزام به خارج، کارشناسی ارشد دوم خود را در رشتۀ علوم سیاسی (با گرایش سیاست تطبیقی) از دانشگاه لومیر لیون فرانسه گرفت و همچنین موفق به اخذ درجۀ دکتری در علوم سیاسی (با گرایش جامعه شناسی سیاسی) از همان دانشگاه گردید.

دکتر خرمشاد که پس از مدتی فعالیت به عنوان معاون آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه ایران، در سال 1389 به عنوان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب شد. وی مسلّط به زبان‌های فرانسه، انگلیسی، عربی، ترکمنی و ترکی استامبولی است و آثار و تألیفاتی زیادی در قالب کتاب و مقالات علمی به چاپ رسانده است.

دیگر سوابق اجرایی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران
معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی
معاون آموزشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی
مسئول دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی
عضو شورای علمی مجلات پژوهشی «علوم سیاسی»، «اندیشه انقلاب اسلامی ایران»، «پژوهش حقوق و سیاست»، «دانش سیاسی»، «رهیافت سیاسی و بین المللی»، «پژوهش و مجلس»، «نامه دولت اسلامی»
دبیر جشنواره بین المللی فارابی، همایش بین المللی مردم سالاری دینی و جشنواره ملی توسعه اجتماعی و…

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز