امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    3979

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    19:07 | ۱۱ مهر ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

Behzisti TN 10 M 1 300x183 - 98 درصد نوزادان گلستانی غربالگری شنوایی می‌شونداجتماعی-ایتنانیوز- مدیرکل بهزیستی گلستان می‌گوید که 98 درصد نوزادانی که در این استان متولد می‌شوند توسط مراکز زیر پوشش این نهاد خدماتی، با انجام شنوایی سنجی، غربالگری می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، ابراهیم غفاری روز سه شنبه درمراسم معارفه و تکریم روسای جدید و قدیم اداره بهزیستی گنبدکاووس اظهار داشت: پس از طرح غربالگریی شنوایی به آن دسته از کودکانی که دارای مشکل شنوایی باشند، سمعک‌های قوی داده می‌شود.
وی افزود: برای این کودکان در سن سه یا چهار سالگی با هزینه 350 میلیون ریالی که از سوی دولت تامین می‌شود، کاشت حلزون انجام و در ادامه به مراکز تربیت شنیداری معرفی تا فعالیت‌های گفتار درمانی با آنان انجام شود.
غفاری اضافه کرد: در این مراکز دیگر خبری از لب خوانی، ایما و اشاره خبری نیست و پس از گفتار درمانی توسط مربیان، کودک به راحتی می تواند درمدارس عادی به تحصیل بپردازد.
وی همچنین از فعالیت 29 مرکز نگهداری از کودکان و نوجوانان بد یا بدون سرپرست در استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: دراین مراکز در مجموع 300 نفر نگهداری می شوند که میانگین هر مرکز زیر 10 نفر است که از میانگین کشوری بهتر و با کیفیت‌تر می‌باشد.
مدیرکل بهزیستی گلستان دربخش دیگری از سخنان خود به تنوع وظایف و ماموریت‌های این سازمان اشاره کرد و یادآور شد: سازمان بهزیستی درحوزه‌های مختلف ازجمله معلولان، زنان سرپرست خانواده، نگهداری و درمان معتادان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اجرای طرح غربالگری بینایی و ژنتیکی، مهدهای کودک، ارائه خدمات مشاوره‌ای و خدمات اجتماعی به جامعه هدف خدمات می دهد که بسیاری از مردم و حتی برخی مسئولان نسبت به آن آشنا نیستند.
غفاری گفت: با این همه سازمان بهزیستی برای موفقیت‌های بیشتر و بهتر در انجام وظایف و ماموریت‌های خود به همکاری و تعامل دیگر ادارات و نهادهای دولتی، تشکل‌های مردم نهاد و مشارکت‌های خیرین نیازمند است.
وی با ابراز نگرانی نسبت به تصادفات رانندگی و آمار بالای فوتی‌ها و نقص عضوهای ناشی از این سوانح، افزود: این تصادفات سبب افزایش آمار معلولیت‌ها و زنان سرپرست خانوار شده که بهزیستی باید به آنان خدمات بدهد.
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با اشاره به گستردگی وظایف و ماموریت‌های سازمان بهزیستی، خدمات این نهاد به گروه‌های هدف را ارزشمند و تاثیرگذار دانست و گفت: این گستردگی وظایف، سبب شده تا انتظارات مردم از این نهاد بالا باشد.
عبدالقدیر کریمی افزود: برای ارائه خدمات بهتر به گروه‌های هدف و جلب رضایت آنان باید از همه ظرفیت‌های دولتی و مردمی استفاده کرد و فرمانداری ویژه نیز آمادگی لازم برای کمک به این نهاد را بویژه درحوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.
دراین مراسم با قدردانی از خدمات محمدرضا شهمرادی رئیس سابق اداره بهزیستی گنبدکاووس درمدت چهار سال و سه ماه گذشته، ‘محمدرضا فشایی’ که پیش از این رئیس اداره بهزیستی کلاله در شرق گلستان بود، به عنوان سرپرست اداره بهزیستی گنبدکاووس معرفی شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و اداره بهزیستی آن 8700 مددجو تحت پوشش دارد.

 

گروه خبر ایتنانیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: irna.ir/golestan

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز