امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

سرپرست مرکز آموزش فنی حرفه ای شماره ۳ شهرستان گنبدکاووس:

7 میلیارد برای تکمیل پروژه فنی و حرفه‌ای خواهران گنبدکاووس

  • کد خبر :

    98722

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    19:05 | ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

نیازی فنی و حرفه ای گنبدکاووس 1 300x211 - 7 میلیارد برای تکمیل پروژه فنی و حرفه‌ای خواهران گنبدکاووس

ترکمن نیوز: سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره ۳ شهرستان گنبدکاووس (دهستان آق آباد) گفت: ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران از سال 1390 آغاز شده و تا به امروز 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  محمود نیازی در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت هفته ملی مهارت اظهار داشت: 109 میلیارد و 791 میلیون ریال برای ساخت مرکز آموزش خواهران هزینه شده که 70 میلیارد ریال برای اتمام این پروژه نیاز است که 45 میلیارد ریال آن مصوب شده است درصورت اختصاص این اعتبار در سال 1401، شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.

نیازی تصریح کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان گنبدکاووس در صورت بهره برداری می‌تواند شرق استان گلستان را کاملا پوشش دهد.

وی افزود: همچنین در صورت ساخت سوله چند منظوره مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان گنبدکاووس نیاز به حضور کارآموزان در گرگان جهت شرکت در آزمون نمی‌باشد و می‌توانند به صورت آنلاین در آزمون‌ها شرکت نمایند.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره ۳ شهرستان گنبدکاووس بیان داشت: در 3 ماهه اول سال 1400 آموزش‌های مهارتی در قالب 76 دوره آموزش برای 533 نفر از علاقمندان و متقاضیان ارائه شده است.

وی افزود: این آموزش‌ها در بخش‌های مختلف پادگان و 34 نفر-دوره با هدف توانمند سازی سربازان در دوره خدمت برای ورورد به بازار کار پس از اتمام دوره سربازی می‌باشد.

وی در ادامه گفت: آموزش در زندان برای 131 نفر- دوره با هدف ایجاد انگیزه، امید به زندگی، اشتغال پس از آزادی و جلوگیری از بازگشت مجدد آنان به زندان می‌باشد.

وی افزود: آموزش روستایی، عشایر و سکونت گاه‌های غیر رسمی برای 81 نفر از بانوان با هدف تقویت و توسعه مشاغل خانگی و حرکت به سمت گسترش خود اشتغالی در این مناطق می‌باشد.

نیازی خاطرنشان کرد: آموزش در مرکز ثابت برای 23 نفر- دوره برگزار شد که از این تعداد 88 نفر آقایان و 34 نفر بانوان بوده‌اند که با هدف ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان جویای کار، فارغ التحصیلان دانشگاه و ارتقای سطح مهارت شاغلین می‌باشد.

وی بیان داشت: آموزش در محیط کار واقعی برای 164 نفر برگزار شد که این آموزش‌ها در محل و حین کار انجام می‌شود که در سه ماهه اول سال، عملکرد 100 درصد موفق شده و در ادامه سال با تعامل نهادهای دولتی و غیردولتی عملکرد بیشتر خواهد شد.

محمود نیازی اظهار کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره ۳ شهرستان گنبدکاووس 20 میلیارد ریال تسهیلات جهت به روزرسانی تجهیزات در حوزه صنعت: رشته‌های تعمیرکار موتور سیکلت، مکانیک ماهر، تاسیسات حرارتی و برودتی، برق خودرو، جوشکاری و برق صنعتی نیاز است.

وی در پایان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای زمینه اشتغال جوانان را با آموزش‌های مهارتی فراهم می‌کند، برای اینکه این آموزش‌ها باعث ایجاد اشتغال شود ارگان‌های دیگر از قبیل صندوق کارآفرینی امید، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیمه تامین اجتماعی باید از کارآموزها حمایت نمایند.

گزارش از: آرزو بسیا

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز