امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    35799

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    8:51 | ۳۱ شهریور ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

رزاقی 300x196 - 37 کودک بازمانده از تحصیل در سال جاری جذب شدند/290 جفت کیف و کفش به دانش آموزان نیازمند اهدا شداخبار آموزش و پرورش- ترکمن نیوز- رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با اشاره به شناسایی 42 کودک بازمانده از تحصیل در این شهرستان، گفت: 37 نفر از این عزیزان با پیگیری ما در مدارس گنبدکاووس ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، به نقل از فارس، فرج‌الله رزاقی پیرامون فراهم کردن مقدمات تحصیل در سال تحصیلی جدید برای نیازمندان و دانش‌آموزان مناطق محروم با اشاره به اینکه اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس طرح‌های شناسایی و رفع محرومیت را به صورت پایلوت در 10 مدرسه اجرایی کرده است، اظهار کرد: در این 10 مدرسه تلاش برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل، کمک به تهیه لوازم‌التحریر، پوشاک و تغذیه افراد در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کارشناسان ما 42 کودک بازمانده از تحصیل را در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته گنبدکاووس شناسایی کرده‌اند، افزود: از این تعداد کودک با رایزنی صورت گرفته با خانواده‌ها و فراهم کردن مقدمات تحصیل این عزیزان بالغ بر 37 نفر از آنان جذب مدارس مختلف ما شده‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در تابستان سال جاری تعدادی از دانش آموزان بی‌سرپرست را شناسایی و به اورژانس اجتماعی شهرستان برای ارائه خدمات مشاوره‌ای معرفی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: علاوه بر این مورد برای بالغ بر 16 دانش آموز نیازمند نیز عینک طبی خریداری کرده‌ایم.

رزاقی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره غذای سالم و اطعام به دانش آموزان در پنج روستای کمتر توسعه یافته شهرستان یکی دیگر از اقدامات ما در راستای کمک به نیازمندان و محرومان بوده است، ادامه داد: در تمامی 10 مدرسه پایلوت معرفی شده که از ابتدای امسال در برنامه قرار گرفته و تا پایان سال تحصیلی بعدی نیز روند اقدامات ادامه خواهد یافت، غذای رایگان به تعداد 2 هزار نفر ارائه خواهد شد.

وی از همکاری و همیاری سه نفر از خیرین شهرستان گنبدکاووس برای تهیه بسته‌های لوازم‌التحریر و هزینه تحصیل یک ساله برای 120 دانش آموز نیازمند خبر داد و تصریح کرد: در چهار آموزشگاه نیز تعداد 290 جفت کیف و کفش به دانش آموزان بی‌بضاعت اهدا شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه با همکاری پزشکان خیر، تعداد 250 دانش آموز مورد معاینه و درمان قرار گرفته‌اند، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته نیز در دو آموزشگاه مناطق محروم در روزهای دوشنبه سال جاری به تعداد 410 پرس غذای گرم توزیع خواهد شد.

رزاقی کمک مستقیم به 40 نفر از دانش آموزان نیازمند را نیز بخش دیگری از اقدامات اداره آموزش و پرورش در راستای اجرای طرح شهید شوشتری دانست و تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با همین روال کمک به مردم عزیز مناطق محروم را تداوم بخشیم.

گردآوری: گروه خبری ترکمن نیوز

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز