امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

گنبدکاووس-ترکمن نیوز-  رئیس اداره نهضت سوادآموزی شهرستان گنبدکاووس گفت: دو مرکز سوادآموزی روستایی این شهرستان به بخش غیردولتی منتقل می شود.

nehzat 3d 300x194 - 2 مرکز سوادآموزی روستایی به بخش غیردولتی در گنبدکاووس منتقل می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن نیوز،  حاجی قربان شیری قابوس صبح امروز در جمع مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه نهضت سوادآموزی در گنبدکاووس با قدرت به کار خود در شهر و روستا مشغول است، اظهار کرد: ما تا زمانی که به هدف غایی خود که رفع نهایی بی‌سوادی در شهرستان گنبدکاووس است نرسیم دست از تلاش و کوشش همه جانبه بر نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در سال جاری سهمیه شهرستان گنبدکاووس برای برگزاری کلاس‌های سواد آموزی یک هزار و 823 نفر است، افزود: این سهمیه متعلق به سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال و همچنین بخشی نیز اتباع خارجی یعنی افغان‌هاست.

رئیس اداره نهضت سوادآموزی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه تاکنون و هنوز سه ماه مانده تا پایان سال به حجمی بالاتر از این ابلاغ رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: با همکاری ادارات و نهادها به ویژه شوراها و دهیاران روستایی تاکنون یک هزار و 864 نفر جذب کلاس‌های سوادآموزی شدند که 41 نفر بیش از حجم ابلاغی است.

شیری قابوس با اشاره به ثبت نام از 100 نفر از سوادآموزان دوره انتقال برای آموزش رایانه در گنبدکاووس، ادامه داد: این برنامه که برای نخستین بار در استان گلستان در حال اجراست و شهرستان گنبدکاووس به عنوان پایلوت اجرای آن در استان گلستان انتخاب شده به زودی با آغاز برنامه‌های آموزشی وارد فاز عملیاتی خود می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، برخی فعالیت‌های مکمل برای سواد آموزان نیز در این طرح در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این فعالیت‌های مکمل شامل خواندن با خانواده به تعداد 360 نفر در دوره سوادآموزی، حلقه‌های کتاب‌خوانی به تعداد 240 نفر برای دوره انتقال و مسابقه انشاء نویسی به مناسبت هفت دی سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی در بین سواد آموزان در دوره انتقال به تعداد 500 نفر خواهد بود.

رئیس اداره نهضت سواد آموزی شهرستان گنبدکاووس بر ضرورت انتقال دو مرکز یادگیری دولتی به بخش غیردولتی در روستاهای آق‌آباد و کرند این شهرستان تا سال آینده تاکید کرد و گفت: این اقدام با هدف ارتقای سطح کیفی آموزش‌های سواد آموزی انجام می‌شود./فارس

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز