امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

گنبدکاووس-ترکمن نیوز-  مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: 12 هزار مدرسه با ظرفیت 105 هزار کلاس درس و 345 خانه معلم با ظرفیت 14 هزارو 500 تخت برای اسکان فرهنگیان در ایام تعطیلات نوروز 97 پیش بینی شده است.

farhangian 28b 300x191 - 105 هزار کلاس درس و 345 خانه معلم آماده اسکان فرهنگیان در نوروز 97 در گلستان می باشد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن نیوز،  گودرز کریمی فر روز شنبه درجمع معاونین پشتیبانی و کارشناسان تعاون ادارات آموزش و پرورش استان گلستان در گنبدکاووس گفت: درتعطیلات نوروز 97 تعداد 695 پایگاه ثبت نام از فرهنگیان برای اسکان پیش بینی شده است.
وی افزود: علاوه بر مدارس و خانه های معلم که در آنها 27 هزار عامل اجرایی به فرهنگیان خدمات می دهند، 207 تالار پذیرایی و 128 رستوران با ظرفیت 60 هزار صندلی برای پذیرایی فرهنگیان در تعطیلات نوروزی پیش بینی شده است.
کریمی فر بابیان اینکه ثبت نام برای طرح اسکان نوروزی آغاز شده است، اضافه کرد: تمامی کلاس های درس پیش بینی شده در این طرح از نوع ممتاز و گروه الف می باشند که تمامی امکانات رفاهی و اولیه زندگی را دارند.
وی، راه اندازی سامانه تورهای زیارتی و سیاحتی ویژه فرهنگیان را از دیگر خدمات حوزه تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش برای فرهنگیان ذکر کرد و گفت: 50 درصد هزینه سفرها توسط فرهنگیان به صورت نقد و 50 درصد نیز بصورت وام قرض الحسنه بدون کارمزد پرداخت می شود.

*** 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن و مرابحه ویژه فرهنگیان
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش همچنین از پیش بینی 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در دو بخش مرابحه و مسکن فرهنگیان از طریق یکی از بانک ها خبر داد و گفت: این تسهیلات با کارمزد 12 درصد پرداخت می شود.
کریمی فر افزود: میزان وام مرابحه تا سقف 150 میلیون ریال با بازپرداخت 36 ماهه و سقف وام مسکن 500 میلیون ریال در شهرهای بالای 200 هزار نفر و 400 میلیون ریال در شهرهای زیر 200 هزار نفر پیش بینی شده است.
وی، بازپرداخت این تسهیلات، برای خرید مسکن 10 سال و برای احداث مسکن را 12 سال اعلام کرد و گفت: پرداخت این تسهیلات آغاز شده است.
کریمی، راه اندازی مرکز اسکان بیماران صعب العلاج ویژه فرهنگیان و خانواده آنان در 10 استان کشور و راه اندازی باشگاه پیشکسوتان فرهنگی در 5 استان را از دیگر اقدامات حوزه تعاون و پیشتبانی وزارت آموزش و پرورش برشمرد و اضافه کرد: مراکز اسکان بیماران صعب العلاج در 10 استان و باشگاه پیشکسوتان فرهنگی در 5 استان دیگر نیز در آینده ای نزدیک راه اندازی می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز در این جلسه از پیش بینی 17 پایگاه ثبت نام برای اسکان مسافران تعطیلات نوروز 97 دراین استان خبر داد و گفت: 176 مدرسه با 1521 کلاس درس از نوع ویژه، الف و ب در 14 شهرستان گلستان آماده اسکان هستند.
محمدرضا وطنی افزود: در ایام تعطیلات نوروز و تابستان امسال درمجموع 46 هزارو 960 خانوار با جمعیت 372 هزارو 431 نفر درمدارس استان گلستان اسکان یافتند که بطور میانگین روزانه 4800 نفر از خدمات اسکان بهره مند شدند.
وی اضافه کرد: درسال 96 و از محل اسکان مسافران حدود 9 میلیارد ریال درآمد برای آموزش و پرورش کسب شد که چهار میلیارد ریال آن را برای خرید 600 تخته فرش، 1200 تخته پتو، 150 دستگاه یخچال 6 فوت و توزیع 16 هزار بسته غذایی هزینه شد.
در این نشست به سوالات معاونین پیشتبانی و کارشناسان تعاون نیز پاسخ داده شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز