امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

Shahrdar TN 1 1 300x185 - گنبدکاووس به عنوان پایلوت کشوری اجرای طرح بازآفرینی شهری انتخاب شداخبار گنبدکاووس– ترکمن نیوز- شهردار گنبدکاووس گفت: این شهر به عنوان پایلوت (اجرای آزمایشی) کشوری در طرح بازآفرینی شهری ازسوی ستاد مرکزی این طرح در تهران انتخاب شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، منصور طعنه گنبدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به دلیل عملکرد بسیار خوب شهرداری گنبد در حوزه بازآفرینی شهری در محلات آسیب پذیر ‘سیدآباد، بدلجه و مدرسی’ این شهر، به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شد.
وی اضافه کرد: براین اساس یک تیم مشاور متخصص از ستاد مرکزی بازآفرینی شهری در محله سیدآباد گنبدکاووس مستقر شده تا با رویکرد محله محور، ظرفیت های این محلات را شناسایی و برای اجرای آن طرح و برنامه بدهند.
شهردار گنبدکاووس ادامه داد: علاوه بر این دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری در شهرداری دایر شده تا برنامه ها و طرح های مصوب را پیگیری و اجرا نماید.
وی با اشاره به طرح های پیشنهادی، اجرا شده و یا درحال اجرای شهرداری گنبدکاووس در محلات آسیب پذیر این شهر، گفت: براین اساس ستاد مرکزی بازآفرینی شهری کشور نیز اعتبارات ویژه ای را برای احداث دو باب خانه محله در سیدآباد و مدرسی و نیز احداث ساختمان شماره چهار آتش نشانی این شهر پیش بینی کرده است.
شهردار گنبدکاووس گفت: برای احداث هر خانه محله، 6 میلیارد و 500 میلیون ریال و برای احداث ساختمان آتش نشانی نیز افزون بر هفت میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
طعنه گنبدی افزود: برای احدث دو خانه محله، مناقصه برگزار و پیمانکار آن مشخص شده و منتظر ابلاغ و تخصیص اعتبارات پیش بینی شده برای شروع کار هستیم اما اعتبارات احداث آتش نشانی تخصیص یافته و هم اکنون عملیات اجرایی درحال انجام است.
وی به احداث جاده سلامت در حاشیه رودخانه گروگانرود نیز اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح که شهرداری پیش از این عملیات بازگشایی مسیر و زیرسازی اولیه آن را انجام داده، ستاد بازآفرینی شهری کشور قول تخصیص قیر رایگان برای آسفالت این جاده را داده است.
طعنه گنبدی اضافه کرد: هم اکنون عملیات زیرسازی جاده سلامت به طول هفت کیلومتر با عرض تقریبی 6 متر درحال انجام است و با تخصیص قیر، عملیات آسفالت آن انجام می شود.
وی تصریح کرد: به احتمال زیاد جاده سلامت این شهر که در بودجه امسال شهرداری نیز 6 میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده تا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد و ادامه مسیر آن تا محله مدرسی این شهر در برنامه آتی شهرداری قرار دارد.
شهردار گنبدکاووس همچنین از احداث بوستان چهار هکتاری در محله مدرسی این شهر خبر داد و گفت: این بوستان که عملیات اجرایی آن مراحل نهایی را سپری کرده و امکانات زیادی از جمله آمفی تئاتر روباز، مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی به طول هزار متر دارد و وسایل بازی و ورزش در آن نصب شده، تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز