امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    37834

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    11:40 | ۲۴ مهر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

keshmiri shora1 300x200 - ثبت گلستان به عنوان پایتخت فرهنگی اقوام ایران باعث رونق فرهنگی و اقتصادی می شودگلستان-ترکمن نیوز-  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: ثبت ملی استان گلستان به عنوان پایتخت فرهنگی اقوام ایران یکی از مهم‌ترین خواسته‌های ما و راه میانبر و کوتاه رونق فرهنگی و اقتصادی استان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران، عادله کشمیری صبح سه شنبه در چهارمین جلسه شورای اداری استان گلستان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: گلستان با حضور ۱۶ قوم بارز کشور و مهاجرانی از ۳۰ استان فرصتی برای تبادل خرده فرهنگ‌ها ایحاد کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: حضور پرتعداد و زندگی مسالمت آمیز اقوام در کنار یکدیگر ، فرصت ایده آل تبادل خرده فرهنگ ها بوده که تاکنون به آن توجه نشده است.

keshmiri shora2 300x200 - ثبت گلستان به عنوان پایتخت فرهنگی اقوام ایران باعث رونق فرهنگی و اقتصادی می شود

وی افزود: به عنوان نمونه قزاق ها بیش از 120 سال در گلستان سکونت دارند، اما آشنایی مردم استان با خرده فرهنگ های این قوم بسیار اندک و ناچیز است.
کشمیری ادامه داد: رفع این مشکل و زمینه سازی برای استفاده از ظرفیت اقوام در توسعه استان نیازمند برنامه ریزی دقیق در راه اعتلای بیشتر فرهنگ گلستان است.
کشمیری گفت: این خرده فرهنگ ها برای جلوگیری از نابودی و فراموشی به مراقبت، هدایت و حمایت نیاز دارد که اگر موفق به انجام آن نشویم در جنگ نرم دشمنان آسیب خواهیم دید.

وی اضافه کرد: ثبت ملی استان گلستان به عنوان پایتخت فرهنگی اقوام ایران یکی از مهم‌ترین خواسته‌های ما بوده و امیدواریم اتفاق بیفتد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: راه اندازی تور فرهنگی، ایجاد بستری برای توریست فرهنگی، راه اندازی هفته فرهنگی گرگان و دبیرخانه دائمی جشنواره سوگواره‌های فرهنگی از دیگر خواسته‌هایی است که استان گلستان ظرفیت آن را دارد.

 

خبرنگار:یاشار نیازی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز