امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

دفتر ارتباط مردمی امانقلیچ شادمهر 300x300 - گلایه از دکتر "امانقلیچ شادمهر" همکار فرهنگی، نشریاتی و رسانه‌ای قدیمیترکمن نیوز: نماینده مردم گنبدکاووس و بخش داشلی برون خود از جنس فرهنگ، ادبیات و نشریات است اما ارتباطش در آغاز راه با خبرنگاران، جای بسی گلایه دارد.

عصر روز گذشته (پنجشنبه 29 خردادماه) دفتر ارتباط مردمی امانقلیچ شادمهر با حضور فرماندار، اعضای شورا و شهردار همچنین تنی چند از مسئولین و جمعی از مردم اما در سکوت رسانه‌ای و عدم حضور خبرنگاران افتتاح شده است.

به فرموده مقام معظم رهبری:  «خبرنگاران لحظات نابودشدنی و زوال یافتنی را تثبیت و ابدی می‌کنند

در دورانی زندگی می‌کنیم که عصر ارتباطات نامگذاری شده و یک پله از عصر کامپیوتر و الکترونیک فراتر رفته است که خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و فعالین شبکه‌های اجتماعی ظرفیتی بزرگ برای تحولات عظیم و توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و مهم‌تر از همه سیاسی محسوب می‌شوند و هرفرد به تنهایی می‌تواند نقش یک رسانه را بازی کند.

یک ماه از آغاز به فعالیت دکترشادمهر می‌گذرد، انتظار می‌رفت نماینده‌ای که از جنس فرهنگی و مطبوعات به مجلس رفته با شناختی که از قدرت خبر و خبرنگاران در عصر حاضر دارد نگاهی ویژه به این مقوله نماید و بلحاظ اهمیت وظیفه اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی خبرنگاران در جامعه در آغاز فعالیت خود با ترتیب نشست خبری بسیار قوی با دعوت از خبرنگاران استان گلستان، یا حداقل شرق گلستان و اعلام برنامه‌های خود در مسیر خدمت به مردم منطقه نمونه‌ای از نماینده با فرهنگ مجلس یازدهم شورای اسلامی شود.

اما در هفته‌های گذشته شاهد برگزاری جلسه‌ای ضعیف در جمع خبرنگاران مصلحتی و ممیز شده و با دعوت نکردن خبرنگاران فعال حتی از خود شهرستان گنبدکاووس که ظاهرا خود نماینده نیز خبری از دعوت شدگان نداشت و نیز عدم توانایی تهیه مکانی مناسب برای نشست خبری، به رسانه و رسانه‌ای اعلام داشت: “زهی خیال باطل”.

امانقلیچ شادمهر از دوستان نزدیک و صمیمی من هست که بیش از 20 سال سابقه همکاری در امور مطبوعات، نشریات و سایر برنامه‌های فرهنگی داریم و نیز سال‌هاست به عنوان مدیر داخلی نشریه ایل آرمان به مدیر مسئولی دکتر شادمهر افتخار همکاری با ایشان را در چاپ و نشر کتاب‌های مختلف دارم.

شب گذشته نشست خبری داشتیم با حاج عبدالکریم آخوند جاور امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس که نصایح و سفارشات ارزنده‌ای به خبرنگاران و فعالین شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت:

اول صداقت داشته باشند: خبرنگار واقعی باید دیدگاه بیطرفانه داشته باشد و در نشر اخبار عدالت را رعایت کند و جانبدارانه یا در خلاف مقوله خبری قلم فرسایی نکند.

دوم امانت دار باشند؛ هر فردی در جامعه برای خود شخصیتی دارد که باید منزلت آن حفظ شود که خبرنگار و روزنامه نگار باید در قلم فرسایی با دقت انتقاد نماید.

سوم اخبار موثق را نشر دهند و مطالب کذب را شایع نکند: خبرنگاران هر چیزی که می‌شنود و یا می‌بیند را از رسانه عمومی منتشر نکنند باید روی آن موضوع تحقیق و بررسی کند و با استناد به منابع دقیق خبر را منتشر کند تا موجب تشویش اذهان عمومی نگردد.

حاج آخوند جاور امام جمعه محترم در ادامه تاکید کرد: در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که خبرگزاری‌ها و رسانه‌های اینترنتی حرف اول را می‌زنند و مثل دوران قدیم و روزنامه‌های سنتی نیست که اخبار پس از تحقیق و تنظیم پس از طی زمانی حدود یک روز یا هفته منتشر شود، امروز با زدن یک کلید ارسال از طریق سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی موبایلی خبرهای زیادی در سراسر جهان منتشر می‌شود که در ساعتی ممکن است هزاران نفر آن را مطالعه کنند و سرعت نشر اخبار و اطلاعات دیگر ثانیه‌ای صورت می‌گیرد. پس خبرنگاران در نشر مطالب باید بیش از پیش دقت نظر داشته و با اطمینان از صحت موضوع آن را نشر دهند.

با وام گرفتن از سخن دکتر امانقلیچ شادمهر: پاکترین و بی‌حاشیه‌ترین رای در استان گلستان آرای مردم گنبدکاووس و داشلی برون بود که با انتخاب من نهایت اعتمادشان را ابراز داشتند و بنده به عنوان نوکر مردم هستم و بدون آلایش و تفکرات طایفه‌ای یا حزبی به مردمم خدمت خواهم کرد، همچنین با الهام از تاکیدات صریح امام جمعه گنبدکاووس و بنا به وظیفه ذاتی خودم به عنوان “مدیر خبرگزاری مردمی ایتنانیوز و ترکمن‌نیوز” لازم دیدم تلنگری به نماینده محترم شهرستان گنبدکاووس زده باشم تا بیشتر دقت نماید و از رسانه و خبرنگاران که ستون و رکنی از پایه‌های استحکام هر فعالیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی محسوب می‌شوند با احترام بیشتری ارتباط داشته و ضمن ارتباط مستقیم با خبرنگاران ساده و صادق جامعه که جز خدمت به مردم هیچ خواسته‌ای ندارند، منزلت و ارزش جایگاه خود را مستحکم نماید. (یا حق)

یاشار نیازی
عضو انجمن روزنامه‌نگاران و
عضو خانه مطبوعات گلستان

 

گزارش تصویری: افتتاح دفتر ارتباط مردمی قرجه طیار (سه شنبه – ۸ تیرماه ۱۳۹۵)

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز