امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

younesi golestan 300x181 - گفتمان رفع تبعیض در جامعه انجام می شودگلستان-ترکمن نیوز-  نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، گفت: یکی از علت هایی که رئیس جمهور برای کار در این حوزه به من ماموریت داده، مبارزه با تبعیض هایی بود که در برخی از نقاط کشور وجود داشت و در این راه همه هم و غم ما رفع تبعیض های موجود بین اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی و ایجاد گفتمانی در جهت رفع این تبعیض ها بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران،   هفته نامه انسجام ملی نوشت: «حجت الاسلام علی یونسی» در نشست صمیمی با فرهیختگان، فعالان سیاسی، فرهنگی و قومی استان گلستان که در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: همه باید بدانند که از حقوق مساوی در کشور برخوردار هستند و وجود هرگونه تبعیض در بین اقشار مختلف جامعه قابل قبول نیست.
به گفته وی؛ وجود خلا و درد احساس تبعیض برای کسانی که دین و مذهب متفاوتی از اکثریت جامعه دارند بدون تردید احساس ناخوشایندی است که واقعیت دارد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، وجود رقابت های محلی که خودش را به صورت دین، قوم و مذهب آشکار می کند را یکی از دلایل بوجود آمدن تبعیض ها در جامعه دانست و گفت: مردم مایل نیستند تبعیض و ظلمی در جامعه باشد، دولت ها هم همینطور، آنها آمده اند که خدمت کنند و شرایط مساعدی را برای مردم فراهم کنند.
وی، افزود: وجود برخی از مشکلات که بیشتر فرهنگی و قومی است مانعی در راه خدمت رسانی بهتر و مطلوب دولت برای ایرانیان است.
به گفته وی؛ احساس های قومی و مذهبی در همه نقاط کشور وجود دارد، حتی در خود تهران احساسی که مردم شمال این شهر دارند با احساسات موجود در بین مردم جنوب آن ممکن است متفاوت باشد.
حجت الاسلام یونسی با بیان اینکه تبلیغات سوء سیاسی و فعالیت برخی از جریان های سیاسی بر موج نارضایتی اقوام محلی می نشینند و بر آن دامن می زنند، تصریح کرد: بخشی از احساس تبعیض ها واقعیت ندارد و ناشی از جریان های سیاسی است، دولت بنا دارد از بهترین ها و شایسته ترین افراد جامعه به ویژه اقوام در پست های مختلف کشور استفاده کند.
وی، ادامه داد: انفجار جمعیت و بیکاری هم بر مشکلات دامن زده قبلا انتظارات مردم کمتر بود ولی در حال حاضر با افزایش جمعیت و ارتقا سطح علمی جامعه، توقعات مردم هم بالا رفته است.
به گفته وی؛ روند جامعه رو به ترقی و پیشرفت است، باید خدمات و کارهایی را که در طول انقلاب انجام شده به صورت منصفانه دیده شود.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز