امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    97372

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    18:07 | ۰۵ تیر ۱۴۰۰

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

1 278 300x200 - گردهمایی ویژه روحانیون اهل سنت در گنبدکاووس برگزار شدترکمن نیوز: با همت مرکز اسلامی استان گلستان و حوزه نمایندگی ولی فقیه منابع طبیعی و آآبخیزداری استان گلستان ، گردهمایی ویژه ی روحانیون اهل تسنن بعنوان :《سفیران فرهنگی انفال و حامیان منابع طبیعی》برگزار گردید .

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ نماینده ولی فقیه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع مشارکت و همکاری اقشار جامعه در امر حفاظت و حمایت از منابع طبیعی روحانیون اهل تسنن شهرستان گنبد کاووس تحت عنوان سفیران فرهنگی انفال و حامیان منابع طبیعی در ترویج و اشاعه فرهنگ منابع طبیعی با ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان همکاری خواهند نمود.

photo ۲۰۲۱ ۰۶ ۲۶ ۱۱ ۴۹ ۱۹ 300x200 - گردهمایی ویژه روحانیون اهل سنت در گنبدکاووس برگزار شدحجت الاسلام خادملو گفت: بیش از صدها خانوار از مراتع شمالی استان ارتزاق می کنند و زندگی و معیشت آنها وابسته با مراتع و طبیعت اطراف خود است که متاسفانه خشک سالی های اخیر و فشار استفاده از این مراتع این عرصه ها را در معرض خطر نابودی قرار داده است لذا با توجه به وسعت منطقه جهت احیاء و ایجاد شادابی در طبیعت نیاز به مشارکت عموم مردم است.

وی اضافه کرد آیات و روایات زیادی در دین مبین اسلام ما را به امر مهم حفاظت از طبیعت دعوت می‌کنند که از جمله آن می توان به حدیث پیامبر اکرم (ص) که می‌فرماید: تَحَفَّظُوا مِنَ الأَرْضِ فَإِنَّها أُمُّکُمْ «موظب زمین باشید که مادر شماست»، اشاره نمود.

خادملو تصریح کرد: استفاده از آموزش‌های ترویجی و فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی می تواند رفتارهای زیست محیطی جامعه را بهبود ببخشد و حتی نگرانی آن ها درباره‌ی محیط زیست و منابع طبیعی را افزایش دهد و باوجوداینکه روحانیون به عنوان قدیمی ترین نهاد توانسته در زندگی اخلاقی، تربیتی، اجتماعی، سیاسی و زیستی مسلمانان نقش بی بدیل ایفا کنند و از عناصر مهم و اصلی مولد فرهنگ در کشور عزیزمان هستند و گفتار و کردار این قشر دینی، همواره حجت شرعی و مقبول افراد جامعه است.

بنابراین با توجه به مقبولیت و نفوذ اجتماعی روحانیون در بین مردم، این قشر می توانند در آگاه سازی مردم در ارتباط با ارزش، اهمیت و لزوم حفاظت از منابع طبیعی و مسؤلیتی که در قبال آن دارند تاثیر بسزایی داشته باشند.

رئیس مرکز اسلامی استان گلستان ویژه اهل تسنن نیز طی بیاناتی اشاره کرد : در استان عزیزان اهل سنت شهداء زیادی تقدیم این نظام مقدس نموده و 5000 نفر از روحانیون اهل تسنن با اضافه بر خانواده های این اعزه بالغ بر 17000 نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که این افراد در بخش های مختلف در استان با مجموعه‌ها و ارگان های مختلف در حال همکاری هستند.

photo ۲۰۲۱ ۰۶ ۲۶ ۱۱ ۴۹ ۳۴ 300x200 - گردهمایی ویژه روحانیون اهل سنت در گنبدکاووس برگزار شدحجت الاسلام دیلم تصریح کرد: دین اسلام همواره ما را به استفاده درست از منابع طبیعی امر کرده است و وظیفه هر شخصی است که ضمن حفاظت و استفاده درست از طبیعت، دیگر افراد را نیز به این امر مهم تشویق کند و این وظیفه، مطمئناً برای روحانیون معزز سنگین‌تر و اهمیت بیشتری دارد. وی فرمایشات مقام معظم رهبری را مبنی بر اینکه رسالت کلیه روحانیون اهل تشیع و تسنن برای ما حائز اهمیت بوده لذا در هر موردی در مجموعه مرکز اسلامی استان نیز بدین شکل عمل میگردد و روحانیون برداران اهل تسنن نیز الحق و الانصاف همیشه پای کار بوده‌اند. اهمیت منابع طبیعی نیز بر کسی پوشیده نیست و این موضوع با توجه به شرایط اقلیمی که در کشور حکم فرما شده است اهمیت دو چندان پیدا نموده که ترویج و اشاعه فرهنگ حفاظت و استفاده درست از آن در رأس برنامه های این سازمان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در این نشست حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا طباطبائی نیا نمایندگی ولی فقیه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مهندس لطفی مدیر کل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان و آخوند خجملی امام جمعه نگین شهر نیز در این زمینه ایراد سخن نمودند.

این نشست با حضور نمایندگی محترم ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و حجت الاسلام دکتر دیلم ریاست محترم مرکز اسلامی استان گلستان در شهرستان گنبد کاووس بوده است

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز