امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    39008

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:30 | ۰۹ آبان ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

10292018 124353 300x240 - گازرسانی رایگان به واحدهای صنعتی گلستان تا درب کارخانهگلستان– ترکمن نیوز- مدیرعامل شرکت گاز گلستان با اشاره به اینکه کارخانجاتی که از سال 1392 از سوخت مایع استفاده می‌کنند از نعمت گاز برخوردار می‌شوند، گفت: گازکشی این واحدها تا درب کارخانه با هزینه دولت و انشعابات درونی با هزینه کارخانه صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، به نقل فارس،ایران اسلامی با وجود اینکه دومین کشور در دنیا از منظر دارا بودن ذخایر گازی است اما متاسفانه به دلیل فرهنگ نادرست استفاده از این نعمت الهی بارها با مشکلاتی در تامین گاز در مواقع حساس و بحرانی روبه‌رو شده است که طبیعتا مهم‌ترین و نخستین ضرورت اصلاح فرهنگ مصرف مردم است.

مصرف بی‌رویه در واحدهای صنعتی و خانگی و عدم توجه به اهمیت و حساسیت انرژی‌های تجدید ناپذیر از یک سو و از سویی دیگر فرا رسیدن فصل سرما و ضرورت چاره‌اندیشی برای ایام پیک مصرف باعث شد تا مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با حضور در شهرستان گنبدکاووس و شورای اداری این شهرستان به عنوان وسیع‌ترین شهرستان استان اقدامات خود را برای آگاه‌سازی و استمداد از مدیران و مردم نقاط مختلف استان برای مدیریت مصرف آغاز کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان در این جلسه با اشاره به اینکه شرکت گاز استان گلستان در گنبدکاووس بالغ بر 99 هزار مشترک دارد، اظهار کرد: بیش از یک هزار و 800 کیلومتر شبکه و تاسیسات انتقال گاز در گنبدکاووس وجود دارد که عملا بالغ بر 20 درصد استان گلستان را شامل می‌شود.

محمد رحیم رحیمی با بیان اینکه در حال حاضر 135 روستا از 169 روستای گنبدکاووس از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، افزود: پنج روستای دیگر شهرستان گنبدکاووس نیز تا دهه فجر امسال گازرسانی می‌شوند که امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر مراحل نهایی این اقدام را به پایان برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه 17 روستای صعب‌العبور با هزینه بسیار بالای گازرسانی نیز در گنبدکاووس وجود دارد که با پیگیری فرماندار ویژه و نماینده مردم این شهرستان در مجلس توانسیتم مجوز گازرسانی و اعتبارات لازم آن را به تصویب برسانیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال 1398 این روستاها نیز از نعمت گاز برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که تا دو سال آینده به رکورد 100 درصد گازرسانی در شهرستان گنبدکاووس برسیم، ادامه داد: این مهم نیازمند هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها و مسوولان و تامین اعتبار لازم است که بسیار به این امر خوشبین هستیم.

رحیمی با بیان اینکه 80 واحد صنعتی عمده در گلستان دارای انشعاب گاز هستند، تصریح کرد: در سال جاری نیز گازرسانی به 55 واحد صنعتی در دست اقدام است و شرکت‌هایی که در سال‌های 1392 تا 1395 دارای سوخت مایع بوده‌اند نیز با هزینه دولت از نعمت گاز تا درب شرکت و واحد صنعتی از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه 70 درصد اماکن و واحدهای صنعتی، آموزشی و … در استان گلستان از گاز طبیعی به عنوان انرژی استفاده می‌کنند، گفت: با توجه به این وابستگی و پیش‌بینی سرمای شدید هوا در ماه‌های آتی باید به دو نکته صرفه‌جویی در مصرف و دوگانه‌سوز کردن اماکن عمومی و حساس همچون مدارس، بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با اشاره به اینکه لوله‌کشی و انشعابات گاز طبیعی در سراسر شهرها و در هر کوی و برزنی وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع و اهمیت نعمت گاز ایمنی این انشعابات و گازرسانی‌ها به ویژه در حفاری‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

رحیمی از اختصاص 80 درصد هزینه دریافتی قبوض گاز برای هدفمندی یارانه‌ها و واریز به سازمان هدفمندی یارانه‌ها، افزود: به همین دلیل برای همه ما وصول این مطالبات مهم و ضروری است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه با تقدیر از تلاش‌های شرکت گاز استان گلستان و مدیران کل سابق و فعلی این شرکت، خاطرنشان کرد: از زحمات بی‌شائبه و بی دریغ این عزیزان در گازرسانی به مناطق محروم و دورافتاده شهرستان گنبدکاووس به ویژه روستاهای منطقه مرزی صمیمانه تشکر می‌کنم.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه گاز یکی نعمت بزرگ و البته حساس است که در صورت فقدان آن مشکلات اساسی در سطح شهرستان ایجاد خواهد شد، ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط سازمان هواشناسی ماه‌های بسیار سردی را در پیش داریم و لزوم تدابیر ویژه‌ای را برای این موضوع بیاندیشیم.

وی با تاکید بر اینکه همه مدیران و مسوولان برای اجرای دو گام اساسی مطرح شده در جلسه اقدامات لازم را انجام دهند، افزود: هم در راستای صرفه‌جویی در مصرف و هم در حوزه دوگانه‌سوز کردن اماکن حساس باید همه تدابیر لازم به کار گرفته شود.

 

گردآوری: گروه خبری ترکمن نیوز

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز