امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

|

دمای هوای شهر

بهاره 1401 300x187 - کورس بهاره 1401 گنبدکاووس پایان یافت/حضور احمد قربان اف سفیر ترکمنستان در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس+عکسترکمن نیوز:  روز دوم هفته پایانی رقابت‌های کورس بهاره گنبدکاووس با رقابت 58 راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  در روز دوم هفته بیست و چهارم رقابت‌های کورس بهاره گنبدکاووس بعدازظهر جمعه (29 اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) 64 راس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون ثبت نام کردند که از این تعداد 6 راس اسب با نظر دامپزشک میدان حذف شدند و 58 راس اسب در هفت کورس 1000، 1200 و 1600 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در دور اول اسب‌های +ساله ، ترکمن، هندیکاپ کلاس ۴ به مسافت 1200 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که یونس اورکلی با اسب سکوت گز زودتر از خط پایان گذشت و عبدالحلیم قبادی با اسب خان ناز خان و طاهر گوگ نژاد با اسب کولی کلاته به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های ۳+ساله، دوخون، کلاس Maiden به مسافت 1600 متر بود که یونس اورکلی با اسب جولان عنوان اول را به دست آورد و قربان محمد اودک با اسب هیرومن و عبدالحلیم قبادی با اسب درخشان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های ۳+ساله، دوخون،  هندیکاپ کلاس ۶ به مسافت 1600 متر با یکدیگر رقابت کردند که بهرام بینایی با اسب ارتورول موفق به کسب مقام اول شد و محمد خوجملی با اسب لندی پلاس و عبدالحلیم قبادی با اسب دیبابا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های ۲ساله، دوخون، کلاس Maiden به مسافت 1000 متر شکل گرفت که محمد خوجملی با اسب فوکوس نورا زودتر از خط پایان عبور کرد و رامین قهرمانی با اسب ماندانا و کیوان قلرعطا با اسب سینیور لولو به ترتیب دوم و سوم شدند.

گنبدکاووس 7 300x187 - کورس بهاره 1401 گنبدکاووس پایان یافت/حضور احمد قربان اف سفیر ترکمنستان در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس+عکس

رقابت دور پنجم میان اسب‌های ۳+ساله، تروبرد، هندیکاپ کلاس ۳ به مسافت 1200 متر بود که نورمحمد بهادر با اسب آشیل عنوان اول را به دست آورد و محمد خوجملی با اسب فوکوس لاو و امین محمدی با اسب فیوری به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور ششم اسب‌های ۳+ساله، دوخون، ریتد کاندیشن کلاس ۱۵ به مسافت 1200 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که آرمین آق آتابای با اسب آرتین موفق به کسب مقام اول شد و یونس اورکلی با اسب مردان و عبدالحلیم قبادی با اسب آل بندر به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت دور هفتم میان اسب‌های ۳+ساله، تروبرد، هندیکاپ کلاس ۱ به مسافت 1200 بود که یونس اورکلی با اسب تاواجیگ عنوان اول را به دست آورد و آرمین آق آتابای با اسب بنفیت و ستار مهرانی با اسب جانامون به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

بهاره گنبدکاووس 300x187 - کورس بهاره 1401 گنبدکاووس پایان یافت/حضور احمد قربان اف سفیر ترکمنستان در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس+عکس

چابکسوار برتر:

یونس اورکلی با سه مقام قهرمانی به عنوان چابکسوار برتر امروز معرفی شد.

 

لیست اسب‌هایی که به دلایل فنی توسط پزشک میدان از دور رقابت‌ها حذف شدند:

دور اول: (1) شاهکار شریفیان

دور دوم:

دور سوم: (6) آلتن سای

دور چهارم: (2) پرنسس پایر

دور پنجم: (1) دینامیت، (5) لاس وگاس

دور ششم: (8) پرنس آلپ

دور هفتم:

بر اساس گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: در پایان رقابت های امروز مبلغ ۵ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۸ گانه تعلق گرفت.

«احمد قربان اف» سفیر ترکمنستان در ایران، مهمان ویژه امروز هیئت سوارکاری گنبدکاووس در هفته پایانی مسابقات اسبدوانی این شهرستان بود.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز