امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

ساختمان جدید دارالتحفیظ القرآن رحمانیه گنبد کاووس احداث می‌شود

کسانی که توانایی مالی دارند برای ساخت حوزه علمیه پیشقدم شوند+عکس

  • کد خبر :

    7855

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    20:22 | ۲۰ آذر ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

IMG 0143 300x200 - کسانی که توانایی مالی دارند برای ساخت حوزه علمیه پیشقدم شوند+عکساخبار گنبد کاووس – ترکمن نیوز – سرپرست دارالتحفیظ گفت: زمینی به مساحت 3500 مترمربع برای توسعه حوزه علمیه و دارالتحفیظ تخصیص یافت و تلاشمان این است که حوزه ای مجهز و در خور شان طلاب شهرستان ساخته شود.

به گزارش پایگاه خبر تحلیلی ترکمن های ایران، حاج صالح قاری حبیب​لی در گفت و گو با خبرنگار ترکمن نیوز اظهار داشت: در حال حاضر در ساختمان قدیمی دارالتحفیظ 130 قرآن آموز مشغول به تحصیل هستند که فضای آموزشی و خوابگاه مناسبی ندارند.
وی افزود: این حوزه در زیربنایی به مساحت 1800 متر در دو طبقه احداث می شود که در مجموع 3600 مترمربع به فضای حوزه شامل: خوابگاه، آشپزخانه، کتابخانه، مدیریت، سالن جلسات و قسمت های مختلف آموزشی و نیز ورزشی اضافه خواهد شد.
حاج صالح قاری حبیب لی در ادامه گفت: محصلین حوزه علاوه بر شهرستان از استان های مختلف کشور حضور دارند که خراسان شمالی، آذربایجان غربی، کردستان، فارس را از آن جمله بر شمرد.
وی تصریح کرد: علاوه بر خودشان که سرپرست حوزه هستند استاد حاج حلیم آخوند آبچر دیگر مدرس حوزه هستند که در آموزش به قرآن آموزان و مسائل دینی همکاری دارند.

مدرس دارالتحفیظ رحمانیه آق قایه گنبد کاووس گفت: در قرآن کریم درباره ويژگى كسانى كه به آبادى مسجدها همّت مى‏ورزند، چنين مى‏فرمايد: «إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِكَ أَن يَكُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِينَ»[6] جز اين نيست كه مساجد خدا را آن كس آباد مى‏كند كه به خدا و روز واپسين ايمان داشته باشد و نماز بگزارد و زكات بپردازد و جز از خدا نترسد. اميد است كه اينان از رهيافتگان باشند.
سرپرست حوزه در پایان با دعوت از خیرین مسجدساز و کسانی که توانایی مالی برای کمک به ساخت حوزه علمیه دارند خاطرنشان کرد: هر کس که توانایی مالی دارد با مشارکت در ساخت اين حوزه برای خود باقیات صالحات بگذارد.

وي افزود: علاقه‌مندان می‌توانند کمک‌های نقدی خودشان را به شماره‌های حساب (0109454326007) حساب مشترک و شماره کارت (6037997149995749) واریز نمایند.

خبرنگار : یاشار نیازی

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

  • عبدالله

    سلام قبل از کمک به حوزه موردنظر کمی تحقیق کنید زمین آن چگونه تهیه شده و حرفهایی مبنی بر نارضایتی صاحبین قبلی زمین است و زمین بعد از تقسیم شدن بین فرزندان بدون رضایت فرزندان و پدر حق دارد خارج شد از ید خود را چون مال فرزند مال پدر است و چون سند زمین به نام پدر بوده با شکایت پس گرفته است لطفاً تحقیق کنید

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز