امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    37574

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    19:48 | ۲۰ مهر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

Karim Javar 20M 300x198 - همه مومنین با هم برادرند و گرامی​ترین شما نزد خدواند پرهیزگارترین شماستگنبدکاووس– ترکمن نیوز- نماز عبادی جمعه این هفته با حضور هزاران تن از مردم خدا جو و مومن شهرستان گنبدکاووس به امامت حاج آخوند عبدالکریم جاور در مصلی بزرگ نماز جمعه اهل سنت این شهرستان اقامه شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس با اشاره به آغاز ماه صفر و در پیش بودن چهارشنبه سیاه (آخرین چهارشنبه ماه صفر) ایام بیماری و وفات پیامبر عظیم الشان حضرت محمد مصطفی (ص) اظهار داشتند: یقین دارم چنانچه انسان ها سخنان الهی و گوهربار ایشان را بند به بند در قوانین و مقررات بین المللی می گنجاندند بر دنیا امنیت، صلح و آرامش حاکم بود و همه بشریت سعادتمند بودند.

حاج آخوند عبدالکریم جاور در ادامه سخنان خود با قرائت آیه شریفه «انّ اکرمکم عنداللّه اتقیکم»تصریح کرد: خداوند می فرماید؛ گرامی ترین شما نزد وی پرهیزگارترین شماست.
اگر مومنی می خواهد سعادتمند باشد باید در تقوای خود جدیت داشته و شبانه روز به فکر الله متعال باشد.
وی افزود: اگر انسان ها قدر آیات الهی را بدانند و الگوی زندگی خود قرار داده و تقوی پیشه کنند خداوند نیز بر بندگان اکرام خواهد کرد.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: پیامبر اکرم(ص) در حجه الوداع در چندین مکان از جمله مکه مکرمه، منا و عرفات خطبه هایی خطاب به انسان ها داشتند که محوریت صحبت های ایشان اصلاح بشریت و تبیین صلح جهانی، احترام به حیثیت، جان، مال و امنیت انسان بود.

آخوند جاور تصریح کرد:‌ تاکید دیگر ایشان خطاب به مسلمین این بود که فرمودند؛ مومنین با هم برادرند و باید در جهت اصلاح و توسعه روابط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و دنیوی بین خود بکوشند.

وی افزود:‌ متاسفانه امروزه برخی مسلمانان برای رسیدن به مناف شخصی و دنیوی با توصل به ترفندهای مختلف حق برادر تنی و نیز برادر مومن خود را پایمال می کنند و نیز با غیبت و بدگویی آبرو و حیثیت برادر دینی را در جامعه می برد.
وی متذکر شد: بدانید و آگاه باشی که تنها توشه ای شما مومنین با خود به آخرت می برید تنها و تنها تقوا؛ اعمال و افعال صالح تان خواهد بود نه مال و ملک دنیا.
حاج آخوند جاور در ادامه اظهار داشت: حضرت محمد (ص) در یکی دیگراز خطبه های ظریف خود خطاب به مسلمین فرمودند؛ من واهمه از این ندارم که شما مومنین شیطان را عبادت کنید، بلکه از این واهمه دارم که شیطان بواسطه کوچکترین و کم اهمیت ترین چیزها شما را وسوسه و گمراه کند.
وی تصریح کرد: پس در ریزترین مسائل و کم اهمیت ترین امور انسانی، شرعی و اسلامی خود با جدیت رفتار کنیم و نگذاریم برخی اعمال و کردار ما باعث گمراهی،‌کدورت و دشمنی بین ما مومنین گردد.

خبرنگار: مصطفی صبوحی                                            انتشاردهنده: یاشار نیازی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز