امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

003 300x205 - “هفته پنجم” مسابقات سوارکاری “کورس زمستان” 1397 گنبدکاووس برگزار شد+عکساخبار اسبدوانی – ترکمن نیوز: هفته پنجم مسابقات سوارکاری “کورس زمستان” گنبدکاووس با حضور علاقه مندان به این ورزش بومی و اصیل ترکمن صحرا با شرکت 55 رأس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، در هفته پنجم رقابت‌های کورس اسبدوانی فصل زمستان گنبدکاووس روز پنجشنبه (6 دی ماه)، 57 راس اسب ثبت نام کردند که از این تعداد 2 رأس اسب به دلایل فنی حذف شدند و 55 رأس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در 6 دور 1000 و 1200 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

(۱۲:۳۰) رقابت در دور اول اسب‌های 2 ساله، نژاد ترکمن، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که طاهر گوگ نژاد با اسب آرکا زودتر از خط پایان گذشت وکمال دلیجه عطا با اسب تکین2 و رامین قهرمانی با اسب گل یار جاهد به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

(۱۳:۴۵) در دور دوم اسب‌های 2 ساله، نژاد دوخون، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که علیرضا شاهمیر با اسب بتو2 موفق به کسب مقام اول شد و رامین قهرمانی با اسب نیو دنسر و رامین آق آتابای با اسب کامیاب به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

001 2 300x205 - “هفته پنجم” مسابقات سوارکاری “کورس زمستان” 1397 گنبدکاووس برگزار شد+عکس

(۱۴:۱۵) رقابت در دور سوم میان اسب‌های ۳ ساله، هندیکاپ کلاس 2، نژاد تروبرد، به مسافت 1200 متر شکل گرفت که آق اویلی بشگرد با اسب ریو کنزو زودتر از خط پایان عبور کرد و مقام های دوم و سومی به ترتیب عبدالرحیم آرمیده با اسب ارس و ستار مهرانی با اسب طلادار کسب کردند.

002 2 300x205 - “هفته پنجم” مسابقات سوارکاری “کورس زمستان” 1397 گنبدکاووس برگزار شد+عکس

(15:00) در دور چهارم اسب‌های 2 ساله، نژاد دوخون، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که علی محمد غراوی با اسب ریو کومو موفق به کسب مقام اول شد و آرمین آق آتابای با اسب په په و امیر مختومی با اسب لوکاس2 به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.

001 3 300x205 - “هفته پنجم” مسابقات سوارکاری “کورس زمستان” 1397 گنبدکاووس برگزار شد+عکس

(۱۵:۳۰) رقابت در دور پنجم اسب‌های نژاد دوخون 3 ساله، تروبرد، به مسافت 1200 متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دلیجه عطا با اسب گلدن استیت اولین نفر از خط پایان عبور کرد، عیدمحمد غراوی با اسب ریگان دوم شد، رامین قهرمانی با اسب مستر دن مقام سوم را کسب کرد.

003 2 300x205 - “هفته پنجم” مسابقات سوارکاری “کورس زمستان” 1397 گنبدکاووس برگزار شد+عکس

(16:00) در دور ششم اسب‌های نژاد دوخون ۳ساله،به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر کورس گذاشتند که علیمحمد غراوی با اسب مونامو مقام اول این دور را کسب کرد، رضا فهیمی با اسب سالار بازرگان و عیدمحمد غراوی با اسب فلای دوم و سوم را به دست آوردند.

معرفی بهترین چابکسوار هفته

علی محمد غراوی با کسب دو قهرمانی در دورهای چهارم و ششم  چابکسوار برتر این هفته شد.

 

لیست اسب هایی که به دلایل فنی توسط پزشک میدان از دور رقابت‌ها حذف شدند:

دور دوم❌ آی قیز
دور سوم❌ پانامرا

به گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: در پایان رقابت های امروز مبلغ 856 میلیون و 550 هزار ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های 6 گانه تعلق گرفت.

مسابقات اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

لازم به ذکر است: هفته ششم رقابت‌های اسبدوانی “کورس زمستان”  گنبدکاووس، فردا چمعه هفتم دیماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

گزارش از: یاشار نیازی

روابط عمومی هیات سوارکاری گنبدکاووس

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز