امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

اسبدوانی-ترکمن‌نیوز- هفته دهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد با شرکت 45 راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

IMG 0184 300x218 - هفته دهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس برگزار شد+ عکس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن​های ایران، در هفته دهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس روز جمعه 52 رأس اسب ثبت نام کردند که از این تعداد 45 رأس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد داخلی و دوخون در ۶ دور ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان 806 میلیون و 750 هزار ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.
در دور اول اسب‌های تروبرد داخلی، از 3 تا 5 سال، از 38 تا 44 امتیاز، به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که نادر صالح پور با اسب سریک زودتر از خط پایان گذشت و کمال دالیجه عطا با اسب اکشن هج و آق اویلی بشگرد با اسب فلاور هج به ترتیب دوم و سوم شدند.
رقابت دور دوم میان اسب‌های ۲ ساله،از 8 تا 12امتیاز، تروبرد داخلی، به مسافت هزار متر بود که عبدالرحیم آرمیده با اسب ارس عنوان اول را به دست آورد و کمال دالیجه عطا با اسب طلادار  و آق اویلی بشگرد با اسب اکسل هج به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.
در دور سوم اسب‌های 2 ساله، مبتدی و نبرده ، نژاد دوخون به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که نصار احمد محمدی با اسب کارا دل موفق به کسب مقام اول شد و نادر صالح پور با اسب لالانا و محمد خوجملی با اسب بایرام خان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.
رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون، 3 تا 4 سال، از ۸ تا ۱۴امتیاز،به مسافت هزار و دویست متر شکل گرفت که کمال دالیجه عطا با اسب بازنوش قره لاغ زودتر از خط پایان عبور کرد و جواد آچاک با اسب تومیریس و نادر صالح پور با اسب شمیم به ترتیب دوم و سوم شدند.

IMG 0071 300x209 - هفته دهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس برگزار شد+ عکس

در دور پنجم اسب‌های از ۳ تا ۴ سال، از ۳۶ تا ۴۸ امتیاز، نژاد دوخون به مسافت هزار و دویست متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب داز مارال نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و بنیامین جرجانی با اسب ماه سلطان و محمد خوجملی با اسب شه راد نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.
در دور ششم و پایانی اسب‌های از ۳ تا ۴ سال، از ۸ تا ۱۲امتیاز، نژاد ترکمن به مسافت هزار و دویست متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که جواد آچاک با اسب یل فام موفق به کسب مقام اول شد و نورمحمد بهادر با اسب قاینار و بنیامین جرجانی با اسب خورشید سنجر به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

کمال دالیجه عطا بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته دهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس، کمال دالیجه عطا با کسب 16 امتیاز بهترین چابکسوار هفته شد.

لازم به ذکر است؛ هفته یازدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس پنجشنبه 30 آذر در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

خبرنگار: یاشار نیازی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز