امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

نماینده مجلس شوراى اسلامى :

نقش مافیا در بالا رفتن قیمت سکه و ارز

Arz 2M 300x200 - نقش مافیا در بالا رفتن قیمت سکه و ارزاقتصادی– ترکمن نیوز- یک نماینده مجلس شوراى اسلامى گفت: نقش مافیا در این ماه‌ها در بالا رفتن قیمت سکه و ارز کاملاً به چشم آمد و این‌ یک حقیقت است که دولت به‌تنهایی نمی‌تواند شرایط را در این حوزه عادی نگه دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، نبی هزارجریبی، نماینده مجلس دهم در خصوص اینکه آیا در کشور مافیای ارزی وجود دارد یا خیر، گفت: باید قبول کنیم که مافیا در تمام امور اقتصادی و غیراقتصادی حضور دارند. نقش مافیا در این ماه‌ها در بالا رفتن قیمت سکه و ارز کاملاً به چشم آمد و این‌ یک حقیقت است که دولت به‌تنهایی نمی‌تواند شرایط را در این حوزه عادی نگه دارد و نیاز است که همه ارکان نظام و حتی بخش خصوصی برای کمک به دولت پای‌کار بیایند.

او در ادامه بیان کرد: بنده به‌عنوان یک نماینده مجلس از دولت می‌خواهم که برنامه محور باشد زیرا این التهابی که اکنون گریبان بازار سکه و ارز را گرفته می‌تواند روزی گریبان مسکن، خودرو، موبایل و غیره را بگیرد، هرچند تا حدی این اتفاق در دیگر بخش‌ها هم افتاده است.

هزارجریبی افزود: بی‌شک برنامه اقتصادی دولت می‌تواند نقدینگی مردم را مدیریت کند تا به یکباره شاهد سرازیر شدن همه نقدینگی مردم در یک حوزه نباشیم. وقتی پول جامعه در یک بخش جمع شود آنگاه به دلیل متوازن نبودن عرضه و تقاضا شاهد بالا رفتن قیمت در آن کالای خاص خواهیم بود.

نماینده استان گلستان درباره نقش بیگانگان در التهابات بازار ارز، گفت: حدود 40 سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و همیشه دشمنان نظام به سردمداری آمریکا به دنبال ضربه زدن به کشورمان بودند و هشت سال جنگ تحمیلی هم در این راستا بود. در حال حاضر هم این جنگ از سوی آن‌ها ادامه دارد و تصمیمات ترامپ ادامه همین راه است. در موضوع التهابات بازار ارز، هم ردپای بیگانگان به چشم خورد و هم نقش عده‌ای خودفروخته داخلی دیده شد. انتظار مردم از مسئولان این است که همه در مقابل فساد محکم ایستادگی کنند. به‌طور مثال در آشفتگی چند ماه اخیر بازار ارز، عده‌ای با رویکرد ضربه زدن به کیان نظام وارد عرصه شدند و عده‌ای به دنبال پر کردن جیب خود بودند. حال دولت و قوه قضاییه باید با کمک مجلس به مقابله با این عناصر بروند و نگذارند تا آن‌ها، این روش خصمانه خود را دنبال کنند.

هزارجریبی در پایان خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید به دو نکته توجه داشته باشند. اول اینکه دشمنان نظام برای آشفتگی کشور برنامه‌ای هرروزه دارند و هیچ‌وقت آرام نخواهند نشست، پس باید برای جلوگیری از نفوذ آن‌ها همیشه آماده بود. و دوم اینکه مبارزه با فساد مقطعی نیست، یعنی همیشه باید موضوعات حول این محور رصد و در صورت اثبات جرم، با متخلف برخورد قانونی شود.

 

منبع: iscanews.ir

گردآوری:گروه خبری ترکمن نیوز

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز