امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    4222

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    19:52 | ۱۳ مهر ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

esnop itnanews 300x200 - نحوه محاسبه مالیات بر درآمد رانندگان اسنپ و تپسیطی روزهای گذشته، موضوع پرداخت مالیات رانندگان اسنپ و تپسی از مواردی است که در رسانه ها و شبکه های اجتماعی به آن پرداخته می شود

ماجرا از این قرار است که حرف و حدیث‌ها درباره احتمال وضع مالیات بر کسب‌و‌کارهای آنلاین تاکسی‌یاب بیشتر شده و برخی از تاکسی‌داران می گویند به‌رغم اعلام نشدن این مساله، هنگام فروش ماشین، صاحبان ماشین با مالیات بسیار زیادی روبه‌رو خواهند شد.

شرکت اسنپ در اطلاعیه‌‌ای اعلام کرد که اخبار منتشره در برخی از رسانه‌ها مبنی بر دریافت مالیات از رانندگانِ این شرکت هنگام نقل و انتقال خودرو، خارج از قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران بوده و خلاف واقع می‌باشد.
جوابیه اسنپ به منظور پاسخگویی به شبهات بوجود آمده و تنویر افکار عمومی به شرح زیر است:

پیرو اخبار منتشره در برخی از رسانه‌ها مبنی بر دریافت مالیات از رانندگانِ این شرکت هنگام نقل و انتقال خودرو، شایان ذکر است که کلیه مطالب یاد شده خارج از قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران بوده و خلاف واقع می‌باشد.

بر اساس قوانین مربوطه، رانندگان اسنپ همانند سایر آحاد جامعه در زمان نقل و انتقال خودرو در دفتر خانه‌های رسمی تنها هزینه‌ی نقل و انتقال سند خودرو را می‌پردازند. مبنای محاسبه‌ این هزینه، مدل و قیمت خودرو می‌باشد که در مواد ۴۲ و ۴۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده تصریح شده است.

لازم به ذکر است که درآمد مالک خودرو مبنای محاسبه‌ی هزینه فوق نبوده و طبعا هزینه‌ی مستقلی تحت عنوان « کارکرد رانندگان در اسنپ » وجود ندارد.

همچنین در مراکز تعویض پلاک، تنها هزینه‌ صدور پلاک جدید دریافت می‌گردد. بدیهی است که خلافی خودرو و عوارض شهرداری، برای دارندگان تمامی خودروها محاسبه می‌شود.

در پایان، شایان توجه آن‌که اسنپ به عنوان شرکتی دانش‌بنیان، از بدو تاسیس خود تا کنون، همواره به مقررات جاری کشور و قوانین جاری در نظام مالیاتی پایبند بوده و در مواعد مقرر تمامی مالیات‌های خود را پرداخت نموده است.
منبع خبر : دنیای خودرو

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :
برچسب ها :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز