امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

مرگبار بلوار بصیرت 4 300x202 - نجات جان مصدوم تصادف مرگبار بلوار بصیرت گنبدکاووس با همت مردم+عکسترکمن نیوز احساس مسئولیت و دلسوزی مردم، جان مصدوم تصادف مرگبار بلوار بصیرت گنبدکاووس را نجات داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ شب گذشته (ساعت 22:15) یک دستگاه سواری پژو 405 با یک موتورسیکلت (پیک موتوری) در «بلوار بصیرت»* گنبدکاووس* به شدت تصادف کرد.

در این سانحه با کمک مردم و رهگذران بلافاصله مصدوم از زیر خودرو بیرون کشیده شد و توسط اورژانس به بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان مطهری منتقل شد.

بر اساس گزارش خبرنگار فارس که خود شاهد سانحه بود: خودرو سواری پژو قصد ورود به پیاده رو  و پارکینگ شخصی را داشت که مسیر موتور سیکلت را که از کنار خیابان در حال حرکت بود بست و علی رغم ترمز موتور سوار به شدت با سواری تصادف کرد و در اثر شدت ضربه راننده موتورسیکلت به زیر خودرو کشیده شد.

مرگبار بلوار بصیرت 6 300x202 - نجات جان مصدوم تصادف مرگبار بلوار بصیرت گنبدکاووس با همت مردم+عکس

در این حادثه شاهدان عینی بسیاری که در این مسیر تردد داشتند از نزدیک نحوه تصادف موتورسیکلت و سواری را ناظر بودند و وقتی کارشناس راهنمایی رانندگی نیز از راه رسید مشاهدات خودرا علی‌رغم بررسی کارشناس در اختیار وی قرار دادند.

نکات قابل توجهی که در این تصادف از نظر گزارشگر اهمیت داشت: بیش از هرچیز؛ بی‌تفاوت نبودن مردم و رهگذران بود که بلافاصله در محل حضور یافتند و قبل از رسیدن اورژانس و آتشنشانی با کمک یکدیگر سواری را از یکطرف بلند کردند و مصدوم را از زیر خودرو بیرون کشیدند.

مرگبار بلوار بصیرت 3 300x202 - نجات جان مصدوم تصادف مرگبار بلوار بصیرت گنبدکاووس با همت مردم+عکس

اورژانس 115 که ساعت (22:19) تماس گرفته شد کمتر از 5 دقیقه در محل حادثه حضور یافت و پس از اقدامات و کمک‌های اولیه سریعا مصدوم را به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مطهری گنبدکاووس انتقال داد.

آتشنشانی جدیدالافتتاح خیابان شهید خدایوسفی گنبدکاووس نیز که ساعت (22:22) با این مرکز تماس گرفته شد ساعت 22:25 به محل رسید و به کمک اورژانس آمد.

همچنین پلیس انتظامی و کارشناس راهنمایی رانندگی نیز حدودکمتر از ۱۰ دقیقه در محل حادثه حضور یافت.

مرگبار بلوار بصیرت 2 300x202 - نجات جان مصدوم تصادف مرگبار بلوار بصیرت گنبدکاووس با همت مردم+عکس

گفتنی است: مصدوم در حین اقدامات و کمک‌های اولیه اورژانس بسیار بی‌تابی می‌کرد و از ظواهر امر پای چپ و گردن او به شدت ضربه دیده و مصدوم شده بود.

در این نوع مصدومیت‌های شدید که میزان هوشیاری کمتر از 12 تخمین زده می‌شود معمولا بلافاصله سانحه دیدگان به اتاق عمل منتقل می‌شوند.

*«بلوار بصیرت» : خیابان روبروی دانشگاه گنبدکاووس و منتهی به جاده اسبدوانی می‌باشد که به تازگی دکل‌های چراغ برق در آنجا نصب شده و هنوز منتظر تامین اعتبار است تا چراغهای روشنایی نصب شود و در حال حاضر این مسیر در شبها بسیار تاریک است.

مرگبار بلوار بصیرت 5 300x202 - نجات جان مصدوم تصادف مرگبار بلوار بصیرت گنبدکاووس با همت مردم+عکس

*گنبدکاووس یکی از شهرهایی است که از بدو تاسیس شهر بوده و ارتقا یافته از روستا به شهر نیست.

این شهر دارای مبلمان و خیابان بندی بسیار منظم و شطرنجی است که تمامی خیابان‌های آن عمود و منتهی به دو خیابان اصلی می‌شوند.

این شهر در زمان طراحی نقشه با افق حدود ۳۰ سال طراحی شده و پاسخگوی جمعیت حال حاضر شهرستان نیست و روزها این شهر بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت شناور دارد و در شرق استان گلستان مرکزیت دارد و به لحاظ جمعیت دومین شهر و به لحاظ مساحت بزرگترین شهرستان استان به شمار می‌رود.

گنبدکاووس یکی از استراتژیک‌ترین شهرهای مرزی در کشور به شمار می‌رود اما به لحاظ رسیدگی و اعتبارات ملی و توسعه زیرساخت‌ها بسیار محجور مانده و کم برخوردار محسوب می‌شود.

مرگبار بلوار بصیرت 1 300x202 - نجات جان مصدوم تصادف مرگبار بلوار بصیرت گنبدکاووس با همت مردم+عکس

در این روزگار ترافیک، نبود پارکینگ، خیابان‌ها و پیاده‌روهای کوچک و کم حجم، تقاطع خیابانی با فاصله کم از بزرگترین معضلات شهری گنبدکاووس به شمار می‌روند.

شهر تاریخی گنبدکاووس به ویژه در بخش غربی یکی از تاریک‌ترین شهرهای استان گلستان است و به قدری در صرفه‌جویی مصرف برق در بخش‌هایی از شهر زیاده‌روی شده است که معابر آن در ظلمت مطلق به سر می‌برند./فارس

گزارش از: یاشار نیازی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز