امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    104459

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    9:53 | ۱۰ آذر ۱۴۰۰

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

های استان گلستان - نانوایی‌های گلستان با حمایت دولت دوگانه سوز می‌شوندترکمن نیوز:  مدیرعامل اتحادیه خبازان گلستان گفت: تا یک ماه آینده با حمایت‌های تسهیلاتی دولت و هزینه شخصی بیش از هزار نانوایی این استان دوگانه‌سوز می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  محمدرضا حجی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۵۰ مورد از نانوایی‌های این استان در ماههای آبان و آذر ماه امسال دوگانه سوز شده اند.

وی با اشاره به تاکید استاندار گلستان برای پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی با نرخ چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله با استفاده از اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه به نانوایی‌های روستایی برای دوگانه‌سوز کردن واحدهای خود، گفت: فرم‌های مرتبط توسط بیش از ۶۰۰ نانوایی روستایی تکمیل و تحویل فرمانداری‌ها شد و در نوبت دریافت تسهیلات هستند.

مدیرعامل اتحادیه خبازان گلستان افزود: همچنین نانوایان مناطق شهری و روستایی استان می‌توانند برای دوگانه‌سوز کردن واحدهای خود از تسهیلات ۸۰۰ میلیون ریالی بانک سپه با عنوان بهسازی نانوایی‌ها با نرخ ۱۵ درصد و بازپرداخت سه ساله استفاده کنند.

حجی‌زاده تصریح کرد: در سرمای شدید و یخبندان دهه‌های ۸۰ و ۹۰ و تعطیلی نانوایی‌ها به دلیل افت شدید فشار گاز، بحث دوگانه سوز کردن خبازی‌ها در گلستان مطرح شد اما به دلیل نبود تسهیلات ارزان قیمت آنگونه که باید مورد استقبال قرار نگرفت.

وی گفت: در صورت اجرای طرح‌های حمایتی مشابه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ۱۰۰ میلیون ریالی روز به روز تقاضای نانوایی‌های استان برای دوگانه سوز کردن و نصب موتور برق بیشتر می‌شود که مهمترین تاثیر مثبت آن جلوگیری از تعطیلی فعالیت آنها در زمان قطعی احتمالی گاز و برق است.

مدیرعامل اتحادیه خبازان گلستان اظهارداشت: گنبدکاووس با توجه به فراوانی روستاها بیشترین سهمیه را در دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی به خود اختصاص داده است و به محض شروع پرداخت این تسهیلات بخش قابل توجهی از نانوایی‌های این شهرستان دوگانه سوز می‌شود.

حجی‌زاده افزود: مراوه‌تپه و بندرگز به ترتیب با ۹۱ و ۶۷ درصد بیشترین نانوایی‌های دوگانه سوز استان را دارند و کمترین تعداد نانوایی‌های دوگانه‌سوز با ۷.۷ درصد مربوط به رامیان است.

وی گفت: هزینه دوگانه‌سوز کردن نانوایی‌ها از جمله خرید مشعل دوگانه حدود ۱۳۰ میلیون ریال است که بخش زیادی از آن در مناطق روستایی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت تامین می‌شود و در مناطق شهری نانوایان با هزینه شخصی و یا پیگیری برای دریافت تسهیلات ۸۰۰ میلیون ریالی می‌توانند واحدهای خود را دوگانه‌سوز کنند.

به گفته وی حدود ۶۰۰ نانوایی معادل ۲۵ درصد از مجموع ۲ هزار و ۳۸۹ واحد خبازی فعال این استان دوگانه‌سوز هستند.

۲ هزار و ۳۸۹ واحد نانوایی دولتی، آزادپز (نیمه دولتی) و سوپر آزادپز با کسب مجوزهای لازم در مناطق شهری و روستایی استان گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت فعالیت دارند.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز