امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

هفته نهم 2 300x188 - مسابقات اسبدوانی هفته نهم فصل زمستان گنبدکاووس با حادثه در کورس دوم به خط پایان رسید+عکس و فیلمترکمن نیوز: مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس در روز دوم از هفته نهم زمستانه این شهرستان با رقابت 52 اسب برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  روز دوم هفته نهم کورس زمستانه گنبدکاووس، 60 راس اسب ثبت نام کردند که از این تعداد 8 اسب به دلایل فنی حذف شدند و 52 اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در ۶ دور هزار متر، هزار و ۲۰۰ متر، هزار و 600 و هزار و 700 متر با یکدیگر رقابت پرداختند.

نتایج مسابقات اسبدوانی هفته هشتم گنبدکاووس

رقابت در دور اول میان اسب‌های نژاد ترکمن (مبتدی و نبرده ) (3ساله) به مسافت 1000 متر برگزار شد که صادق ایمری با اسب میراث طلاقوش زودتر از خط پایان گذشت و بنیامین جرجانی با اسب سونار و محمد خوجملی با اسب کارولین افضل به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

نهم اسبدوانی 4 300x188 - مسابقات اسبدوانی هفته نهم فصل زمستان گنبدکاووس با حادثه در کورس دوم به خط پایان رسید+عکس و فیلم

در دور دوم مسابقات اسب‌های نژاد دوخون (مبتدی و نبرده ) (4+ساله) به مسافت 1000 متر با هم رقابت کردند که صادق ایمری با اسب جواهر سکوی اول را کسب کرد و مصطفی امانپور با اسب آنیسا ایری در جایگاه دوم قرار گرفت و مبین کم با اسب بل ایت هیون سوم شد.

نژاد تروبرد (هندیکاپ کلاس ۵) (3+ساله) در دور سوم با مسافت 1200 متر باهم رقابت داشتند که عبدالحلیم قبادی با اسب بلاچو، محمد خوجملی با اسب گالیلئو و صادق ایمری با اسب یونیک تایگر به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در دور چهارم اسب‌های نژاد دوخون (هندیکاپ کلاس 2) (3+ساله) به مسافت 1200 متر با یکدیگر رقابت کردند که سراج الدین اندروا با اسب سایدن پیشتر از رقبایش از خط پایان عبور کرد، محمد خوجملی با اسب تاوا گون مقام دوم را از آن خود ساخت و عبدالحلیم قبادی با اسب ارورا به جایگاه سومی اکتفا کرد.

نهم مسابقات اسبدوانی 1 300x188 - مسابقات اسبدوانی هفته نهم فصل زمستان گنبدکاووس با حادثه در کورس دوم به خط پایان رسید+عکس و فیلم

در دور پنجم نیز رقابت بین اسب‌های نژاد تروبرد (ریتد کاندیشن کلاس 1) (3+ساله) به مسافت 1600 متر برگزار شد که محمد خوجملی با اسب بنفیت اول شد، کمال دلیجه عطا با اسب فوکوس لا و آق اویلی بشگرد با اسب ریو جانیرو (بن) به ترتیب عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

دور پایانی مسابقات امروز در دور ششم میان اسب‌های نژاد دوخون (هندیکاپ کلاس ۵) (3+ساله) به مسافت 1700 متر برگزار شد که بنیامین جرجانی با اسب رد بوی مقام اول این دور را کسب کرد، کیوان قلر عطا با اسب جان پرنس نایب قهرمان شد و ابوطالب چاری‌زاده با اسب تارلان جایگاه سوم را کسب کرد.

هفته نهم 1 300x188 - مسابقات اسبدوانی هفته نهم فصل زمستان گنبدکاووس با حادثه در کورس دوم به خط پایان رسید+عکس و فیلم

چابکسوار برتر:

صادق ایمری با کسب دو قهرمانی و یک مقام سوم بهترین چابکسوار روزدوم از هفته نهم کورس زمستانه ۱۴۰۱ گنبدکاووس معرفی شد؛

لیست اسب‌هایی که به دلایل فنی از دور رقابت‌ها حذف شدند:

دور اول؛ (2) اودن گنج، (4) جوهر ابک زاده، (9) شایکا پارسا
دور دوم؛ (3) زرین بندر ۱، (5) هالند، (11) ایندیا پلیس
دور سوم؛
دور چهارم؛ تاوانورا (5)، (7) بیوتی کالکشن
دور پنجم؛
دور ششم؛

جوایز نقدی هفته هشتم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس

بر اساس گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: در پایان رقابت های امروز مبلغ ۷ میلیارد و ۳۵۱ میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های 6 گانه تعلق گرفت.

لازم به ذکر است: مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس، سال‌هاست در فصل‌های پاییز، زمستان و بهار باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات اسبدوانی تاریخی دیرین و عجین با فرهنگ مردم ترکمنصحرا دارد و مجموعه بزرگ سوارکاری گنبدکاووس به عنوان پایتخت اسبدوانی ایران معرفی شده است.

این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در دو شهرستان استان گلستان (آق قلا و بندرترکمن) نیز با حضور جمع کثیری از تماشاگران برگزار می‌شود.

TN 5 11 1024x640 - مسابقات اسبدوانی هفته نهم فصل زمستان گنبدکاووس با حادثه در کورس دوم به خط پایان رسید+عکس و فیلم

حادثه برخورد 5 اسب در کورس دوم مسابقات اسبدوانی هفته نهم زمستان 1401

حادثه در کورس دوم مسابقات 

هفته نهم مسابقات اسبدوانی امروز در دور دوم به علت برخورد 5 اسب با یکدیگر شاهد با سانحه بدی  همراه شد و یکی از چابکسواران به علت برخورد اسب‌های بعدی با وی دچار جراحت شد و همراه با اورژانس که همیشه در میدان مسابقات حاضر است به بیمارستان منتقل شد.

گزارش کامل و جزئیات این حادثه به زودی از همین رسانه منتشر می‌شود.

گزارش از: یاشار نیازی

روابط عمومی هیئت سوارکاری گنبدکاووس

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز