امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    42768

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    14:17 | ۰۸ دی ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

اخبار گنبدکاووس – تورکمن‌نیوز: بزرگترین مرکز سرطان شناسی شمال کشور و مرکز آنژیوگرافی (قلب و عروق) در شهرستان گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود که در نوع خود کم نظیر است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌های ایران،   در آستانه‌ی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مرکز جامع سرطان به همت حاج محمد شهرکی خیر سرشناس کشوری در گنبدکاووس احداث می‌شود.

عملیات اجرایی ساختمان این پروژه بزرگ بهداشتی، درمانی و پژوهشی،  علیرغم پیگیری‌های مردمی و تعهدات مسئولین چندین سال است که بلاتکلیف مانده بود.

بر اساس گزارش خبرنگار ترکمن‌نیوز: زیر بنای ساختمان این پروژه؛ ۱۴۰۰ متر بوده و در دو طبقه احداث می‌شود و تا پایان سال جاری توسط دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تجهیز و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مرکز غربالگری سرطان تیپ یک شامل دستگاه های ماموگرافی، کولونوسکوپی، کولپوسکوپی و سونوگرافی برای پوشش جمعیت شرق استان ( قریب به یک میلیون نفر) خواهد بود.

در این مرکز بخش سی سی یو به استعداد ۳۰ تخت و بخش پست سی سی یو به استعداد ۲۵ تخت که از نیازهای بسیار مبرم چند ده ساله مردم بوده است احداث می شود.

مرکز جامع سرطان شهرستان گنبدکاووس به سیستم آنژیوگرافی نیز مجهز خواهد شد که در طبقه دوم این ساختمان با ۵۰ تخت برای بیماران قلبی و عروقی تخصیص می‌یابد.

اقدامات خوبی انجام شده تا بعد از افتتاح این مجموعه در کنار تشخیص و درمان و به همین شکل پژوهش های مرتبط با سرطان خدمات آنژیوگرافی هم در این مرکز انجام و دغدغه های مردم شهرستان و شرق گلستان که برای درمان بیماری های قلبی، عروقی به مرکز استان و شهرها و استان های دیگر مراجعه می کردند به حداقل برسد.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز