امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

Kalaleh 29E 300x190 - مردم کلاله با برپایی جشن ملی نوروزگاه به استقبال سال نو رفتندکلاله-ترکمن‌نیوز- گروه های فرهنگی هنری، اصناف، صنعتگران و قشرهای مختلف مردم شهرستان کلاله در شرق استان گلستان با برپایی جشن ملی نوروزگاه در روستای سرسبز و زیبای تمرقره قوزی به استقبال سال نو و عید نوروز رفتند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌های ایران، به نقل از ایرنا، روز سه شنبه در آیین افتتاح جشن ملی نوروزگاه کلاله که در روستای تمرقره قوزی این شهرستان و با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم و مسئولان برگزار شد، گروه های فرهنگی و هنری ترکمن، سیستانی و تیموری در آخرین ساعات سال 96 با اجرای موسیقی، بازی ها و آیین های بومی محلی شاد و مفرح به استقبال سال نو و عید نوروز رفتند.
در نوروزگاه کلاله ظرفیت های اقتصادی، اشتغالزایی، تولیدات صنایع دستی، انواع نان، شیرینی و غذاهای محلی همچنین آداب و سنن و قابلیت های فرهنگی هنری این شهرستان در35 غرفه عرضه شده است.
دراین مراسم فرماندار کلاله برپایی جشن ملی نوروزگاه را فرصتی برای معرفی قابلیت های فرهنگی و هنری، حفظ و احیای آداب و سنن نیکو وماندگار و همچنین معرفی ظرفیت های اقتصادی و اشتغالزایی این شهرستان دانست.
محمد حمیدی افزود: جشن نوروزگاه این شهرستان که با مشارکت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بخشداری مرکزی، دهیاری و شورای اسلامی روستای تمرقره قوزی برگزار شده است تا 15فروردین97 ادامه خواهد داشت.
وی ایجاد شور و نشاط برای مسافران نوروزی و اهالی منطقه را از برنامه های جشن نوروزگاه اعلام کرد و افزود: از امروز لغایت 15فروردین، هر روز از ساعت 17 تا 19 جشن نوروزگاه، اختصاص به اجرای برنامه های متنوع موسیقی، بازی ها و آیین های بومی محلی دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان نیز در سخنانی در این آیین اظهارکرد: در ایام تعطیلات نوروزی سال گذشته جشن ملی نوروزگاه در چهار شهرستان استان با استقبال پرشور مسافران نوروزی، گروه های فرهنگی هنری و قشرهای مختلف مردم گلستان برگزار شد.
ابراهیم کریمی افزود: با توجه به استقبالی که سال گذشته از جشن نوروزگاه به عمل آمده بود، امسال این جشن در 14 شهرستان گلستان در حال برگزاری است.
وی به نقش موثر جشن نوروزگاه در ایجاد فضای با نشاط برای مسافران و گردشگران نوروزی و معرفی توانمندی های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: امروز جشن ملی نوروزگاه کلاله در روستای تمر قره قوزی این شهرستان درمحلی سرسبز و با نشاط راه اندازی شد که قطعا با استقبال قابل توجه مسافران نوروزی و مردم این شهرستان روبرو خواهد شد.
شهرستان کلاله با بیش از 130 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و روستای تمرقره قوزی محل برگزاری جشن ملی نوروزگاه کلاله در15 کیلومتری شمال شرقی مرکز این شهرستان واقع و در مسیر گذر مسافران به بقعه و زیارتگاه خالد نبی قرار دارد.

گردآوری: گروه خبری ترکمن‌نیوز

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز