امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    76238

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:55 | ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

ها غرب گلستان - فعل و انفعالات انتخابات مرحله دوم مجلس در غرب گلستان/ کوموش دفه پلی بسوی مجلس یازدهمترکمن نیوز:  رقابت های انتخاباتی دوره دوم مجلس یازدهم در حالی چشم به روزهای آینده دارد که تعدادی از کاندیداها با کناره گیری در همان دور اول تکلیف خودشان را مشخص کردند.

علی پورقاز و آنه محمد گل از بین ثبت نام کنندگان و تعدادی از تایید صلاحیت شده ها هر یک با دلایل خاص خود ترجیح دادند به جای ماندن در میدان رقابت به ائتلاف عبدالجلال ایری و رجب محمد آبادی بپیوندند که نهایتا کفه ترازوی عبدالجلال ایری سنگین تر از رقیب نشان داد.

از سوی دیگر با باقی ماندن عبدالقیوم شکاری، عبدالعزیز کلته، عبدالعزیز راشد، یحیی ایری و حاج امان نظر نژاد در رقابت نهایی سرنوشت انتخابات به روز دوم اسفندماه کشیده شد و در شرایطی که می رفت تا پیروزی نهایی به نفع طرفداران ایری رقم بخورد، ادامه رقابت همچون دور هشتم به مرحله دوم موکول گردید که زمان آن بدلیل همه گیر شدن بیماری کرونا در کشور به شهریور ماه آینده تغییر یافت.

در دور نخست جلال ایری و آبادی به اندازه بضاعت شان رای جمع کردند، هر چند که باید اذعان کرد بنابر نتایج اعلام شده جلال ایری در بیشتر صندوق ها بالاترین آرا ماخوذه را به نام خود ثبت کرد. به عنوان مثال وی در بخش گلدشت بیش از کاندیدای بومی آن یعنی حاج امان نظر نژاد رای بدست آورد.

در پاره ای صندوق های روستایی از جمله در نیاز آباد، کتوک، قرنجیک و اسلام تپه عزیز راشد عنوان دار نخست بود. در بندرترکمن اکثریت آرا میان جلال ایری، آبادی تقسیم شد. با اینهمه جلال ایری در کلیه مناطق کردکوی و بندرگز بالاتر از آبادی قرار گرفت‌ تا با نزدیک به نوزده درصد آرا به کار خود در این مرحله خاتمه بخشد.
با این وجود عبدالقیوم شکاری در کوموش دفه پیشتاز باقی ماند و علیرغم ورود دیر هنگام به عرصه رقابت توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

با فروکش کردن بحران کرونا، نگاه فعالان انتخاباتی به تصمیم تشکیلات کمش دفه درباره نحوه مشارکت در مرحله دوم انتخابات دوخته شده است. هر دو کاندیدا اطمینان دارند که لیدرهای شان همانند دور اول در مجموعه آن شهرستان چیزی کم نخواهند گذاشت. اما از نگاه خرد جمعی الان دیگر مسئله منافع شخصی و یا گروهی مطرح نیست. ساکنین کوموش دفه و روستاهای مجموعه شهرستان گمیشان سالیان متمادی است که از بیکاری و کمبود درآمد رنج می برند.
با کوموش دفه در طول ادوار گذشته مجلس هیچگاه آنچنان که باید در خور نام و آوازه آن برخورد نشده است. مردم این شهر کماکان با مشکلاتی درگیر هستند که حتی روستاهای کوچک تابع بندرترکمن نیز مدت هاست از آنها عبور کرده اند.

در پس از ده دوره انتخابات مجلس، کوموش دفه در انتخابات شهریور ماه نقش پل پیروزی یکی از دو کاندیدای ترکمن را ایفا می‌کند. در کوموش دفه شکاری تاکنون چند جلسه داخلی با اعضای اتاق فکر خود ترتیب داده و طی روزهای آینده راهکار نهایی در خصوص حمایت از کاندیدای اصلح از سوی وی و اتاق فکرش مشخص خواهد شد. گمیشانی ها از نماینده خود توقع توسعه مجموعه خود را دارند. اقدامات عملی و سازنده ای که باعث شود چهره شهر کوموش دفه از یکنواختی در آمده و پس از سال ها انتظار چهره مرکز یک شهرستان را به خود بگیرد‌.

✍️ طاهر جانی
خبرنگار ترکمن نیوز در غرب گلستان

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز