امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

Gonbad Kavoos 15E 300x225 - عدم مدیریت صحیح و نبود کاراکتر مناسب برای توسعه گردشگری در گنبدکاووسگنبدکاووس-ترکمن‌نیوز- نیاز و توجه به صنعت گردشگری در دنیا بر صغیر و کبیر مشخص است، صنعتی که سود آن بواسطه مدیریت صحیح در بعضی کشورها از سود حاصله فروش نفت کشورمان نیز بالاتر است. صنعتی که در آمد آن در دنیا از 1200 میلیارد دلار فراتر رفته است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌های ایران، سرعت پیشرفت و جذب گردشگری به سرعت نور راه خود را طی می کند اما گنبدکاووس دومین شهر استان هنوز از این امتیازات گردشگری بواسطه عدم مدیریت صحیح و نبود کاراکتر مناسب نتوانسته راه خود را پیدا کند. جذب توریسم که به عنوان کلید توسعه ، رونق و رفاه کشور میتواند نقش حیاتی داشته باشد راه خود را به درستی طی نکرده است. اما در این بین منطقه آسیا از لحاظ جذب گردشگری در دنیا جزء پیش قراولان می باشد، صدر نشینان جذب توریسم فرانسه ،امریکا، چین،تایلند و اسپانیا می باشد.
ما برای اینکه در شهر و استانمان رونق بیشتری با سرعت عمل بالا در بحث گردشگری و جذب توریسم شاهد باشیم باید در ساختار و زیر ساخت های کنونی گنبدکاووس و استانمان پوست اندازی جدیدی انجام بدهیم. صنعت گردشگری ، امروزه در ردیف صنعت های پر درآمد ، پاک و کم هزینه در دنیا قرار دارد، از هر 15 نفر شاغل یک نفر در این بخش فعالیت می کند. اما گنبدکاووس با وجود پتانسیلهای فراوان از این غافله حرکت لاک پشتی داشته است. وقتی ترافیک زجر آور ، نبود چراغ راهنمائیهای دو الی سه زمانه بر سر چهار راههای شلوغ و همچنین،گنبدکاووس که لقب پایتخت سوارکاری و والیبال را به خود اختصاص داده فاقد کوچکترین برنامه برای ارائه به گردشگران بوده است. آینده نگری ضعیف در مورد برج قابوس که سنبل جذب گردشگر می باشد. اجماع متکدیان در چهار راه ها که از شهر و روستاهای دور و نزدیک به گنبدکاووس آمده و روز به روز بر تعداد این افراد اضافه میشود. عدم ساخت هتل ، نبود پل‌های رو گذر و زیر گذر حداقل در ورودی شهر، زیبایی شهر وخیلی از موارد دیگر را اسکن می‌کنیم، تاسف می خوریم از اینکه گنبدکاووس با این همه پتانسیلهای فراوان هنوز به حق خود نرسیده است. برای اینکه به در آمد پایدار در بحث گردشگری برسیم لازم است دوستان با بهره از اساتید و تحصیلکردگان در امور مربوطه و تلاش مسئولین برای جذب اعتبارات بیشتر همت لازم را داشته تا گنبد از این وضعیت خسته کننده نجات یابد. به قول همکار مطبوعاتی عزیزمان آنه بیات نمیدانیم گنبدکاووس شهر است یا روستایی بزرگ.

خبرنگار: شیر محمد شیروانی              انتشاردهنده: یاشار نیازی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز