امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    99013

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    21:23 | ۰۷ مرداد ۱۴۰۰

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

6776896 580 300x164 - طغیان رودخانه اوغان جاده گنبدکاووس به کلاله را بستترکمن نیوز: بخشدار مرکزی گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان گفت : بارش شدید، رگباری و نقطه‌ای باران دراین شهرستان و مناطق بالادست، سبب طغیان رودخانه “اوغان” و به زیر آب رفتن پل ارتباطی حوالی روستای بایلر و بسته شدن جاده ارتباطی گنبد به کلاله شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  رضا باقری اظهارداشت: بارش رگباری و نقطه‌ای باران که از عصر چهارشنبه در مناطق شرقی گلستان از جمله گنبدکاووس آغاز شده است، آورده آب رودخانه اوغان را افزایش داد و پل بایلر بر روی این رودخانه را که به دلیل پایین بودن ارتفاع و در سراشیبی قرار دارد، به زیر آب برده است.

وی افزود: به دلیل عبور آب از از روی جاده و ناایمن بودن محل و به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، از ساعت ۲ بامداد امروز عبور از این جاده ممنوع شد.

باقری بابیان اینکه نیروهای راهداری در محل حضور دارند که با فروکش کردن آب نسبت به بازگشایی جاده گنبد به کلاله اقدام نمایند، اضافه کرد: تا بازگشایی جاده اهالی روستاهای واقع در مسیر این جاده و رهگذران می‌توانند از مسیرهای جایگزین همانند راه اصلی گنبد – مینودشتکلاله استفاده کنند.

بخشدار مرکزی گنبدکاووس همچنین گفت که یک دستگاه بیل مکانیکی متعلق به پیمانکار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان به سبب فعالیت‌های عمرانی در محل متوقف بوده نیز به زیر آب رفته است.

وی همچنین با اشاره به بارش شدید و ۴۶ میلی متری باران عصر دیروز در روستای چیرقویمه گنبدکاووس و خسارات آن افزود: مطابق اعلام دهیار و اعضای شورای این روستا، بارش ها سبب آبگرفتگی جزیی چند واحد مسکونی و یک واحد مرغداری در این روستا شد که جمعیت هلال احمر این شهرستان ۲ چادر امدادی برای اسکان اضطرای خانوارهای خسارت دیده برپا کرده است.

همچنین فرماندار گالیگش در شرق گلستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که از ساعت یک بامداد امروز و با شدت گرفتن بارش‌های رگباری و نقطه‌ای، دهنه نیل‌کوه دچار آبگرفتگی و مسیر جاده روستای فارسیان بسته شد.

احمد تجری مفرد افزود: با تلاش نیروهای راهداری برای تخلیه آب و پاکسازی محل از گل و لای، تا ساعت سه بامداد تردد در این جاده امکان پذیر شد.

وی اضافه کرد: جاده بین المللی گالیکش به سمت جنگل گلستان در محدوده شهر صادق‌آباد نیز بر اثر بارش شدید باران شب گذشته مسدود شد که با تلاش چند ساعته نیروهای راهداری ساعت چهار صبح امروز این مسیر پاکسازی و برای تردد خودروها ایمن شده است.

تجری ادامه داد: بر اساس آخرین پیگیری‌ها، معابر و خیابان‌های شهر صادق آباد و روستاهای فارسیان و پنو گالیکش نیز دچار آبگرفتگی شدند که خسارت وارده در حال برآورد است.

مطابق اعلام هواشناسی گلستان، بارش‌های ملایم که از صبح روز گذشته در استان آغاز شده و سبب آبگرفتگی برخی معابر شهرهای این استان شمالی شد، بر اساس نقشه‌های پیش یابی به صورت رگباری همراه با رعد و برق تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز