امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    41741

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:50 | ۲۱ آذر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

shekar gonbad 300x200 - صدور  700 پروانه شکار پرندگان وحشی در گنبد کاووسگنبدکاووس-ترکمن نیوز-  کارشناس حقوقی اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس از صدور 700 فقره پروانه شکار برای شکارچیان واجد شرایط جهت صید پرندگان وحشی و مهاجر آبزی و کنار آبزی حاضر در سه تالاب بین المللی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران،  آنه محمد متقی افزود: فصل شکار پرندگان مهاجر و وحشی در سه تالاب بین المللی آلماگل، الاگل و آجی گل گنبدکاووس و اطراف آن از 15 آذر آغاز شده و تا 30 بهمن ادامه دارد.
وی با بیان اینکه صدور پروانه شکار برای متقاضیان همچنان ادامه دارد، گفت: هر شکارچی بر اساس نوع پروانه دریافتی فقط در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته تنها اجازه شکار چهار قطعه پرنده در روز دارد.
متقی اضافه کرد: ساعت شکار یک ساعت قبل از طلوع آفتاب تا یک ساعت بعد از غروب خورشید در دو روز یاد شده مجاز است و شب ها نباید هیچ شکاری صورت گیرد.
وی تصریح کرد: امسال پروانه شکار برای گونه های آبزی شامل چنگر، اردک سرسبز، خوتکا و سرحنایی و گونه های کنار آبزی شامل کبک، کبوتر و باقرقره شکم سفید صادر شده که هر شکارچی متناسب با گونه قید شده در پروانه می تواند شکار نماید.
کارشناس حقوقی اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس ادامه داد: با شکارچیان متخلف برابر دستورالعمل ابلاغی و جرایم نقدی پیش بینی شده از طریق معرفی به مرجع قضایی و لغو پروانه شکار برخورد قانونی می شود.
به گفته وی، امسال 17 شکارچی متخلف در حوزه حیات وحش گنبدکاووس به مرجع قضایی معرفی شدند.
متقی افزود: پارسال به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان در برخی نقاط کشور هیچ پروانه شکاری صادر نشد اما درسال 95 تعداد 1700 فقره پروانه شکار در گنبد صادر شده بود.
وی به زمستان گذرانی برخی گونه های پرندگان مهاجر سیبری در تالاب های گنبد اشاره کرد و گفت: در موج اول سرما که چندی پیش در کشورهای واقع در ناحیه شمال ایران رخ داد برخی گونه ها مانند کاکایی، آب چلیکا، دو گونه مرغابی و فلامینگو وارد استان گلستان شدند.
در همین پیوند فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان که مقر آن در گنبدکاووس است طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس شیوه نامه شکار پرندگان وحشی که توسط اداره کل محیط زیست استان گلستان به این یگان نظامی ابلاغ شده، ماموران مرزبانی با شکارچیان متخلف برخورد قانونی می کنند.
سرهنگ محمدرضا سراوانی افزود: شکارچیان مجاز باید با به همراه داشتن پروانه شکار و مجوز قانونی حمل سلاح در روزها و ساعت اعلام شده به شکار پرندگان وحشی به تعداد مشخص در پروانه بپردازند.
به گزارش ایرنا، هزاران پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی، هرساله از اوایل مهر مهاجرت خود را از سرزمین های شمالی و سیبری آغاز و با طی مسافت سه هزار کیلومتری در تالاب های بین المللی گلستان و سواحل خزر فرود می آیند.
سه تالاب بین المللی آلماگل، آلاگل و آجی سو در منطقه شمالی شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع است و امسال به دلیل بارش های پاییزی از آب و پوشش گیاهی مناسب برای زیست پرندگان مهاجر برخوردارند.
/

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز