امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    26601

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    20:12 | ۱۵ تیر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

شهید ترکمن راه مبارزه با مواد مخدر گنبد کاووس 190x300 - ششمین شهید ترکمن راه مبارزه با مواد مخدر گنبد کاووساخبار گنبد کاووس – ترکمن نیوز- شهید محمد ظاهر سارلی زمانی فرزند ستار در تاریخ 30 اردیبهشت 1354 در روستای سارلی علیا خان ببین(سارلی ستار سابق)به دنیا آمد.وقتی هفت ساله شد وارد مدرسه ابتدایی روستای سارلی علیا گردید ومقطع ابتدایی وراهنمایی را با موفقیت به پایان رساند.

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، محمد ظاهر در ادامه درهنرستان کشاورزی کاکای گنبد کاووس مشغول به کار گردید ودرهمان حالی که کار می کرد درس هم می خواند تا اینکه باوجود تمام مشکلاتی که که برسر راه او وجود داشت موفق شد دیپلم خود را نیز بگیرد.

 

پس از پایان دوران تحصیل مدتی را به کار و تلاش در کنار پدر و مادر گرامی خود سپری نمود. تااینکه از طریق ژاندارمری به خدمت مقدس سربازی فرا خوانده شد.

 

این شهید والامقام ابتدا دوران آموزش های نظامی خود را با موفقیت به پایان رساند وسپس به مناطق مرز و عملیاتی تایباد در استان خراسان رضوی اعزام گردید.

 

او بعد ازاستقرار در محل خدمت باتمام وجود در راستای انجام وظایف سربازی خود کوشش نمود ودر تمام این مدت با خلوص نیت و قلبی پاک از هیچ تلاشی در جهت برقراری امنیت وارامش برای مردمش فرو گذار نکرد تا اینکه در نهایت در تاریخ 22/6 /1376 درجریان درگیری با سواد گران مرگ هدف گلوله آنان قرارگرفت وجاودانه و سر بلند به سوی آرامش مطلق و پروردگار مهربان پر کشید ورفت تا نامش تا ابد در خاطره مردم ایران جاودانه بماند.

 

( برگرفته از کتاب در حال تدوین شهدای مبارزه با مواد مخدر گنبد کاووس اثر سید علی کریمیان)

لینک عضویت کانال تلگرام

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز