امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان :

زنگ خطر بیماری دیابت و فشار خون در استان گلستان به صدا درآمده است

خطر بیماری دیابت و فشار خون در استان گلستان 300x199 - زنگ خطر بیماری دیابت و فشار خون در استان گلستان به صدا درآمده استاخبار بهداشت، سلامت و درمان – ترکمن نیوز- رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از به صدا در آمدن زنگ خطر بروز دیابت وفشار خون در گلستان خبر داد و گفت:  اگر چاره نکنیم در 10 سال آینده مرگ و میر ناشی از آن بالا خواهد رفت .

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، عبدالرضا فاضل در اولین مجمع خیرین سلامت گلستان در گرگان اظهار کرد: یکی از نشانه های احتمال شیوع گسترده دیابت در گلستان، درصد بالای مبتلایان به آن در مقایسه با میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: میانگین ابتلای مردم ایران به پیش دیابت 12 درصد است اما این آمار در گلستان افزون بر 20 درصد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: بیش از 64 درصد مردم گلستان به اضافه وزن مبتلا هستند و حدود 10 درصد سیگار می کشند که لازم است تلاش ها برای رفع این آسیب ها با کمک همه ارگان ها و دستگاه های مرتبط به صورت مداوم تقویت شود.

دکتر فاضل ادامه داد: بیش از 64 درصد مردم گلستان به اضافه وزن مبتلا هستند و حدود 10 درصد سیگار می کشند که لازم است تلاش ها برای رفع این آسیب ها با کمک همه ارگان ها و دستگاه های مرتبط به صورت مداوم تقویت شود.

وی به مرگ مادران باردار به عنوان یکی از شاخصه های مهم ارزیابی عملکرد بهداشت و سلامت استان ها اشاره کرد و افزود: پارسال بیش از 43 هزار کودک در استان متولد شدند که 11 مادر این نوزادان پس از زایمان جان باختند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: آمار نگران کننده در مورد مرگ مادران باردار ، خودکشی 4 مادر پس از زایمان بود که لازم است اقدامات گسترده اجتماعی برای جلوگیری از وقوع این آسیب ها اجرا شود.

دکتر فاضل ادامه داد: علاوه بر موارد فوق در سوانح رانندگی پارسال 74 نفر در صحنه، 65 نفر حین انتقال و 172 نفر در بیمارستان جان باختند.

لینک عضویت کانال تلگرام

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز