امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

انتخاباتی ممنوع 300x199 - راه اندازی کارناوال انتخاباتی مطلقا ممنوعترکمن نیوز: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره شیوه نامه های بهداشتی انتخابات با بیان اینکه راه اندازی کارناوال‎های انتخاباتی مطلقا ممنوع است گفت: هر گونه تجمع در فضای بسته ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  علیرضا رئیسی اظهار کرد: امروز جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با ریاست رئیس جمهور و اعضای برگزار شد و بحث های مهمی داشتیم و وضعیت روند بیماری کرونا در کشور را مرور کردیم و خوشبختانه آن گونه که نمودارها نشان می دهد در اکثر استانها روند نزولی به سرعت ادامه دارد اما در سه استان بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیاز به مراقبت بیشتری وجود دارد.

نگران کرونای هندی و آفریقای جنوبی در سه استان هستیم

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: ما نگران آن هستیم که کرونای هندی و آفریقای جنوبی در این منطقه گسترش پیدا کند و اگر نکات بهداشتی خوب رعایت نشود روندی مانند خوزستان را که سوش انگیسی شایع شد و به سایر کشور گسترش پیدا کرد، شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر روند بیماری در سه استان جنوبی کنترل شده است اما با این وجود هشدارهای لازم داده شد و خوشبختانه سایر استان ها روند نزولی را طی می کنند و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و مردم باید به چند نکته توجه داشته باشند، معمولا بعد از ماه رمضان مراسم عروسی و جشن بیشتر برگزار می شود و باید دقت بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: از طرفی گرم شدن هوا و روشن شدن کولرها به ویژه در مناطق گرمسیری به دلیل بسته بودن هوا می تواند موجب انتشار ویروس کرونا شود و این یک عامل خطر محسوب می شود و باید دقت کرد، همچنین اواخر بهار و اوایل تابستان شاهد افزایش سفرها هستیم و از مردم خواهیم می کنیم که سفر را به جز موارد ضروری به تاخیر بیندازند.

رئیسی گفت: امروز بحث شیوه‌نامه‌های بهداشتی انتخابات مورد بررسی قرار گرفت؛ هدف اصلی ما این است محیط به گونه ای سالم و رعایت شیوه نامه ها به گونه ای اطمینان بخش باشد که منجر به حضور و مشارکت باشکوه مردم در انتخابات باشد، اگر مردم از نظر سلامتی اطمینان لازم را نداشته باشند، برای حضور در انتخابات تردید خواهند داشت و باید کاندیداهای انتخاباتی و ستادهای آنان باید به نحوی عمل کنند تا حداکثر رعایت شیوه نامه ها را شاهد باشیم و مردم با شکوه در انتخابات شرکت کنند.

تبلیغات حداکثری و تجمع حداقلی در انتخابات

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شیوه‌نامه‌های بهداشتی انتخابات اظهار کرد: اصل را بر این گذاشته ایم که تبلیغات حداکثری و از نظر سلامتی سالم باشد و تجمع حداقلی داشته باشیم و هر گونه تجمع در فضای بسته از جمله سالن های ورزشی، مساجد و تالارهای پذیرایی برای نامزدهای انتخاباتی ممنوع است.

وی ادامه داد: برای برگزاری سالم انتخابات شیوه‌نامه‌های بهداشتی تدوین و ابلاغ شده است. بر اساس این شیوه‌نامه‌ها، به جز نشست های خاص که در صدا و سیما با جمعیت محدود برگزار می شود، بقیه نشست های انتخاباتی باید در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن همه شرکت کنندگان برگزار شود و برگزاری نشست های انتخاباتی در فضاهای باز ورزشی و مدارس بلامانع است.

رئیسی گفت: در نشست های انتخاباتی در مراکز باز باید هشت مترمربع برای هر فرد فضا وجود داشته باشد و ورزشگاهها می توانند با حداکثر 30 درصد ظرفیت برای نامزدهای انتخاباتی نشست تبلیغاتی و سخنرانی برگزار کنند.

وی گفت: مسئولان استانی و شهرستانی باید مراقبت کنند تا در ورودی و خروجی مراسم انتخاباتی تجمع نشود. از مسئولان وزارت ورزش و سایر دستگاههای که ظرفیت های فضاهای محیط باز دارند. در مراکز استانها و شهرستانها واسته شده و در ستاد ملی کرونا نیز مصوب شده که با نامزدهای انتخابات برای برگزاری مراسم در فضاهای باز همکاری کنند.

رئیسی گفت: نکات دیگری در شیوه نامه های بهداشتی انتخابات مطرح است که به نامزدهای انتخابات اعلام می شود. تعداد صندوق های رای گیری افزایش پیدا کرده و حدود دو برابر دوره قبل شده است. در روز رأی گیری نیز باید پروتکل های خاصی رعایت شود از جمله اینکه باید صف های شرکت کنندگان به صورت منظم در فضای باز را رعایت فاصله مناسب باشد و محل ایستادن در صف خط کشی شده باشد. گر چه ممکن است صندوق رأی در فضای بسته باشد.

وی افزود: امیدواریم با حداکثر تلاش مسئولان در سراسر کشور انتخاباتی باشکوه و با مشارکت بالا داشته باشیم و به گونه ای نباشد که سلامت مردم به خطر بیفتند و واقعا با برنامه ریزی مناسب می توان به این کار را انجام داد./yjc

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز