امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

آخوند قربانپور وام یارانه 300x225 - دریافت وام یارانه با سود 12درصد مصداق ربا استترکمن نیوز:  امام جمعه شهر فراغی دریافت وام یک میلیون تومانی دولت در ازای پرداخت سود را ناجایز خواند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  به نقل از آوای سنت، احمد آخوند قربانپور در پاسخ به سوالی در خصوص واریز وام یک میلیون تومانی توسط دولت به حساب افراد یارانه بگیر با سود دوازده درصد، را طبق شرع دین اسلام ربا دانست و گفت: با تن دادن به اینکار بنابه گفته قرآن کریم در حقیقت به جنگ و دشمنی خدای متعال می رویم و این مسئله جای تاسف دارد.

وی افزود: امروز در نتیجه تن دادن به سود ربا که هیچ برکتی در زندگی انسان ها ندارد، به این چنین تورم کمر شکن گرفتار شده ایم. ارزش پول ما روز به روز کاهش پیدا کرده و در صورت ادامه این شیوه عن قریب ناچار خواهیم شد مانند برخی کشورها که ارزش پول شان به صفر رسیده است، اسکناس های کاغذی خودمان را دور ریز نماییم.

آخوند قربانپور نزول آفات و بلایا را از عواقب تن دادن مردم به سود ربا دانست و افزود: شیوع بیماری ویروس کرونا نیز یکی از عذاب های الهی می باشد که امروز دامن گیر همه بشریت شده است. اما با این حال نیز از بندگی باریتعالی سرباز زده و با تن دادن به عمل ربا همچنان به جنگ خود با خدای متعال ادامه می دهیم.

امام جمعه شهر فراغی بهترین راهکار جهت پرهیز از پرداخت سود ربا را عدم دریافت وام اعلام شده خواند و تاکید کرد: کسانی که تاکنون مبلغ مذکور را دریافت کرده اند، چنانچه عودت آن امکان پذیر باشد، نسبت به پس دادن مبلغ اقدام کنند‌. لیکن اگر راهی برای بازگردادنش به مبدا نباشد، آن را با تنفر قلبی بپذیرند. بسیاری از مردم نسبت به پرداخت سود ربا رضایت قلبی نداشته و ناچار از پرداخت آن هستند، لذا بهترین کار این است که از درگاه خدای متعال طلب مغفرت نمایند.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز