امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    47619

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    9:31 | ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

photo ۲۰۱۹ ۰۳ ۰۹ ۰۸ ۰۸ ۱۲ 300x197 - دانشگاه مذاهب اسلامی پشتوانه فکری و نظری تقریب اهل سنت و تشیع است+ عکساخبار اجتماعیتورکمن نیوز: رییس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی کشور بهترین پشتوانه برای تقریب مذاهب اهل سنت و تشیع است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  دکتر محمد حسین مختاری در دیدار با ائمه جمعه اهل سنت و تشیع و همچنین فرهیختگان شرق استان گلستان در دفتر امام جمعه گنبدکاووس در خصوص همکاری های بیش از پیش و حمایت علمای اهل سنت استان شهرستان با شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی همفکری هم اندیشی داشتند.
در این دیدار دکتر مختاری دانشگاه مذاهب اسلامی را پشتوانه فکری و نظری برای پروژه تقریب عنوان کرد و گفت: فلسفه این دانشگاه مبارزه با افراط و تکفیر است و دانشگاه محل گفتمان علمی است و کرسی های نظریه پردازی آزاد اندیشی مباحث دینی می‌تواند در محیط علمی و آکادمیک به دور از تعصب و اندیشه مطرح شود.

photo ۲۰۱۹ ۰۳ ۰۹ ۰۸ ۰۸ ۴۳ 300x197 - دانشگاه مذاهب اسلامی پشتوانه فکری و نظری تقریب اهل سنت و تشیع است+ عکس
وی بافت مذهبی شهرستان گنبد کاووس را الگوی بسیار مناسب برای تبیین و انتقال آموزه های وحیانی اسلام و همزیستی مسالمت آمیز پیروان مذاهب اسلامی توصیف کرد و بیان داشت: دانشگاه مذاهب اسلامی یک ظرفیت عظیم است و می تواند در آینده عدل الأزهر مصر باشد و مرجعیت علمی را در اختیار بگیرد و این همان چیزی است که مقام معظم رهبری از این دانشگاه انتظار دارند.
دکتر مختاری وجود دانشگاه مذاهب اسلامی را مطالبه همه مسئولان و علمای شیعه و اهل سنت در استان‌های مختلف عنوان کرد و افزود: امیدواریم با حمایت علما و مسئولان استانی، واحد دانشگاه مذاهب اسلامی در استان گلستان و شهر گنبد کاووس به یک مرکز موفق و قطب علمی در منطقه و شمال کشور تبدیل شود و این مهم حمایت و همفکری و بسیج همه مسئولان به ویژه علمای شیعه و اهل سنت استان و شهرستان را می‌طلبد.
در این دیدار همچنین حجت الاسلام دکتر عراقی سرپرست شعبه گنبد کاووس دانشگاه مذاهب اسلامی گزارشی از فعالیت های این واحد تازه تاسیس ارائه داد و افزود: هم اکنون این واحد دانشگاهی از طریق آزمون جذب اختصاصی طلاب در رشته فقه و حقوق امامیه و فقه حقوق حنفی در مقطع کارشناسی و همچنین رشته ادیان ابراهیمی در مقطع کارشناسی ارشد اقدام به جذب دانشجو از میان طلاب کرده و اولین ورودی های این شعبه از بهمن ماه تحصیل در این دانشگاه را آغاز کرده اند.

photo ۲۰۱۹ ۰۳ ۰۹ ۰۸ ۱۰ ۳۳ 300x197 - دانشگاه مذاهب اسلامی پشتوانه فکری و نظری تقریب اهل سنت و تشیع است+ عکس

در ادامه این دیدار امام جمعه گنبدکاووس و علمای شیعه و اهل سنت حاضر در نشست دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص ضرورت وجود چنین دانشگاهی که در راستای تقریب وحدت پیروان مذاهب و روشنگری جوانان به دور از تعصب و افراط فعالیت می کند، مطرح کردند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز