امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    87645

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    15:38 | ۰۷ دی ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

13980604000234 Test PhotoN 300x151 - خیز عشق آباد برای عضویت در چندین کنوانسیون بین المللیترکمن نیوز: معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان گفت: عشق آباد قصد دارد به تعدادی از کنوانسیون‌ها و موافقت‌نامه‌های بین المللی بپیوندد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  رشید مردوف در جلسه دولت در نشست ویدیویی اعلام کرد: به منظور تقویت همکاری‌های بین المللی در چارچوب قانون، عشق آباد قصد دارد به تعدادی از کنوانسیون‌ها و موافقت نامه‌های بین المللی بپیوندد.

به گفته وی، در حال حاضر تصویب دو کنوانسیون یونسکو پیشنهاد شده است. یکی از آنها کنوانسیون سال 1960 علیه تبعیض در آموزش و پرورش، تنها سند بین المللی است که اصول دسترسی برابر به آموزش و پرورش را برای همه لازم می‌داند. تاکنون 104 عضو شرکت کننده دارد.

کنوانسیون 2005 در مورد حمایت و ارتقا فرهنگی مورد پیشنهادی دیگر است. این سند برای حفاظت از اشکال مختلف هویت فرهنگی، غنی سازی فرهنگ‌ها و همچنین گسترش گفت‌وگوی فرهنگی در جهان ارائه شده است که تاکنون 148 عضو دارد.

علاوه بر این ، پیشنهاد می‌شود که به پیمان قانون ثبت اختراعات که توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی که در سال 2000 تصویب شده است، ملحق شود. به عنوان یک سند چند جانبه، این پیمان برای نظارت و به دست آوردن اسناد ثبت اختراع در نظر گرفته شده است که از طرح‌های صنعتی و اختراعات حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه ترکمنستان اعلام کرد: از جمله اسناد بین المللی که عشق آباد قصد دارد به آن بپیوندد، کنوانسیون سیاست در حوزه کار سازمان بین المللی است.

این کنوانسیون که 148 عضو دارد و در سال 1964 تصویب شد. این سند با هدف افزایش سطح اشتغال، تأمین نیازهای بازار کار و نیروی کار، مدیریت موثر منابع کار و افزایش سیاست خارجی ترکمنستان در این زمینه است.

«قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان پس از ارائه این گزارش، خاطرنشان کرد که اولویت سیاست خارجی عشق آباد گسترش تعامل با کشورهای جهان و سازمان‌های بین المللی، در درجه اول با سازمان ملل و بخش‌های تخصصی آن است.

بردی محمداف به معاون نخست وزیر مأموریت داد که پیشنهادهای ابراز شده را با پارلمان در میان بگذارد و اقدامات عملی لازم را برای تحقق برنامه ها انجام دهد.

 

گردآوری: گروه بین الملل ترکمن نیوز
https://turkmensnews.com
منبع: farsnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز