امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    30285

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    15:10 | ۰۹ مرداد ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

jan 300x176 - خواستار فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی بر رفع مشکلات حوزه‌های انتخاباتی اهل سنتآموزش پرورش-ترکمن نیوز- فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر آموزش‌وپرورش ضمن تقدیر از تعامل خوب و سازنده آموزش‌وپرورش، حل مشکلات آموزش‌وپرورش در حوزه‌های انتخاباتی اهل تسنن را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، پیش از ظهر امروز نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی در ساختمان شهید رجایی با سید محمد بطحایی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار صمیمی ابتدا نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تشریح وضعیت تعلیم و تربیت در حوزه‌های انتخاباتی خود پرداختند و در ادامه سید محمد بطحایی به سؤالات آن‌ها پاسخ داد.

رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت‌جام و تایباد، ضمن تحسین ارتباط آموزش‌وپرورش با نمایندگان مجلس افزود: افزود: مهم‌ترین خواسته اهل سنت تقویت زبان مادری در مدارس و تسهیل در گزینش نیروهای اهل سنت و به‌کارگیری فرهنگیان اهل سنت در سمت‌های اداری است.

سلامی نماینده اهل سنت، با اشاره به‌ضرورت عدالت آموزشی به تشریح وضعیت آموزشی مناطق اهل سنت سیستان و بلوچستان پرداخت و توجه بیشتر به نیروی انسانی و فضاهای آموزشی را خواستار شد.

نادری نماینده مریوان، استان کردستان را یکی از استان‌های محروم در حوزه تعلیم و تربیت برشمرد و افزود: برخی مدارس مریوان نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارد و تعامل وزارت آموزش‌وپرورش با نمایندگان مجلس را قابل‌تقدیر دانست.

شریفی نماینده کیش ضمن تشکر از دوراندیشی وزیر و تعامل خوب معاونت پارلمانی آموزش‌وپرورش و فعالیت‌های عمرانی سازمان نوسازی در کیش خاطرنشان کرد: هم‌جواری شهرستان کیش با کشورهای حوزه خلیج‌فارس، افزایش کیفیت تعلیم و تربیت این شهرستان را ایجاب می‌کند و هسته‌های گزینش در جذب نیروهای اهل سنت تلاش بیشتری کنند.

محمود زاده نماینده مهاباد از آذربایجان غربی گفت: استفاده از شایستگان اهل سنت در پست‌های مدیریتی از انتظارات نمایندگان مجلس است و خواستار اتمام طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی و تقویت زبان مادری در مدارس هستیم.

مرادی نماینده گلستان افزود: پرورش بر آموزش اولویت دارد و باید ابتدا پرورش تحقق یابد و توسعه کشور بدون در اولویت قرار دادن آموزش‌وپرورش امکان‌پذیر نیست.

در ادامه یارمحمدی نماینده زاهدان تصریح کرد: توسعه متوازن پایه‌های آموزشی در پایه‌های مختلف تحصیلی در نواحی آموزش پرورش زاهدان و استفاده از فرهنگیان اهل سنت در پست‌های مدیریتی ازجمله خواسته‌ها است.

علوی نماینده سنندج گفت: اشتباه در آموزش‌وپرورش خطایی استراتژیک است که دامن جامعه را خواهد گرفت و پیشرفت در کشور لازمه‌اش توسعه در آموزش‌وپرورش است.

شهرام کوسه غراوی نماینده مینودشت از استان گلستان خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش باید ارتباط بین تخصص و کار را ایجاد کند و بین کار و دانش‌آموز ارتباط برقرار شود.

ایران‌نژاد نماینده چابهار ضمن قدردانی از دغدغه وزیر در رفع مشکلات اهل سنت، ایجاد دانشگاه فرهنگیان در چابهار را خواستار شد.

کرد نماینده خاش، انعکاس فداکاری معلم حمیدرضا گنگوزهی در کتاب‌های درسی و ساماندهی نیروهای خدماتی در حوزه انتخاباتی خود را خواستار شد.

بیگلری نماینده سقز و بانه از وزیر آموزش‌وپرورش به علت انتصاب فرهنگیان اهل سنت در حوزه ستادی قدردانی کرد.

دورازهی نماینده سراوان اظهار کرد: به‌کارگیری نیروهای شایسته اهل سنت در سمت‌ها باید متناسب با جمعیت اهل سنت باشد و باید از تلاش‌های وزیر آموزش‌وپرورش قدردانی کرد

لینک عضویت در کانال

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز