امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

الله نورمفیدی اسناد علوی 300x200 - خدمات بنیاد باید سرمشق فعالیت دیگران باشداقتصادی-ترکمن نیوز- عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقيه در استان گلستان گفت: بیشترین سهم در اهدای اسناد علوی توسط بنیاد مستضعفان مربوط به استان گلستان است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ آیت الله نور مفیدی در همایش اهدای 80هزارمین سند املاک علوی به محرومان و ضمن ابزار خوشحالی برای حضور خود و تشکر از حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی گفت: چهل سالگی انقلاب را باتمام فراز و نشیب ها، گرفتاری ها و تجربه هایش پشت سرگذاشتیم. به تعبیر مقام معظم رهبری، اکنون گام دوم انقلاب و مرحله تازه آن را آغاز کردیم. امیدواریم خداوند به همه ما توفیق بدهد با تکیه بر تجربه ای که در این چهل سال اندوخته ایم، با همه فراز و نشیبها، شیرینی و تلخی ها، انشاءلله مرحله دوم انقلاب را ادامه بدهیم و به قله پیشرفت و سربلندی نائل بشویم.
وی افزود: کارهای زیادی انجام شده و کارهای بسیاری باید انجام شود. امیرالمومنین (ع) در این خصوص یک راه و روشی به ما نشان داده اند که مهم است و باید مورد توجه ما مسئولین قرار بگیرد. کارها گاهی بر اساس درخواستهاست،گاهی بر اساس نیازهاست و گاهی هم بر اساس اولویتها. امیرالمومنین به مالک اشتر می فرمایند: محبوبترین کارها در نظرتو باید کارهایی باشد که به حق نزدیکتر و عدالتش عمومی تراست و رضایتمندی بیشتر مردم را به دنبال دارد. از این بیان امیرالمونین می خواهم نتیجه بگیرم و اشاره کنم به فعالیتهایی که بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در این مدت انجام داده است.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: بیشترین سهم در اهدای اسناد علوی توسط بنیاد مستضعفان مربوط به استان گلستان است؛ یعنی از تعداد 80 هزار سندی که امروز هشتاد هزارمین آن اهدا می شود، حدود 40 هزارسند مربوط به استان گلستان می باشد.
وی گفت: این فعالیت بنیاد مستضعفان حاوی آن سه بیان امیرالمومنین (ع) است. اولاً به حق نزدیکتر است. برای اینکه این اسناد به اسم رضاخان و محمدرضا پهلوی بود. کسانی که این اسناد به آنها اهدا شد مالک این زمینها بودند، روی این زمینها کار می کردند و از این زمینها سهم داشتند. این اسنادی که واگذار شده همه متعلق به خود مردم و حق آنها بوده است. نکته دوم اینکه عدالت این کارفراگیرتر است. 40 هزار خانوار و اشخاص از این واگذاری هابهره مند شده اند و بسیاری از اینها مردم مناظق محروم استان گلستان و مرزنشینان ما هستند. نکته آخر عبارت است از رضایتمندی مردم. هر سفری که مهندس سعیدی کیا به استان گلستان می آمدند با استقبال گسترده مردم مواجه می شدند که این ناشی از رضایتمندی آنها است. یکی از عواملی که موجب این رضایتمندی شده شخصیت بی حاشیه و جهادی آقای سعیدی کیا است. ایشان جز خدمت هیچ حاشیه ای نداشته است. من از ایشان متشکرم و می خواهم بگویم این قبیل اقدامات باید سرمشق فعالیت مسئولان دیگر باشد. کار باید بی حاشیه باشد. خدمت باید بی حاشیه باشد. اگر بی حاشیه شد هم خدا راضی است و هم مردم و محرومیت زدایی یعنی این.
عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقيه در استان گلستان گفت: اما فعالیتهای دیگر بنیاد مستضعفان در استان گلستان عبارتنداز: ساخت بیمارستان در مراوه تپه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان که به حمدلله امروز این بیمارستان در مراوه تپه در حال ساخت است و 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. به ما وعده داده اند که انشاءلله تا پایان سال 1398 افتتاح خواهد شد. بنیاد مستضعفان همچنین اخیراً تعهد داده که یکی از شهرهای کم برخوردار استان را محور عمران و پیشرفت قرار بدهد. یک شهری را در دورترین نقطه استان انتخاب کردند. یک شهر دیگر هم همین مراوه تپه است که بنیاد مستضعفان قراراست در آنجا فعالیتهای محرومیت زدایی با رویکرد توسعه وآبادانی داشته باشد.

گفتنی است: در این همايش رییس دفتر مقام معظم رهبری، نمایندگان ولی فقیه، تنی چند از مسئولان كشوري و ائمه جمعه و جماعات مناطق مختلف کشور از استان هايي كه اسناد علوي در آنها واگذار شده است حضور بهم رساندند.
همچنين در اين مراسم سه هزار فقره از اسناد علوي به نمايندگانی از اقوام ترکمن در شمال شرق و اقوام کرد از غرب کشور و سایر مناطق واگذار شد.
شایان ذکر است اهداي اسناد علوي از اهم اقدامات بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي است كه از سال 1392 آغاز شده است و در سال 1393 با حضور رياست بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي مهندس سعيدي كيا در استان هاي مختلف كشور، شاهد واگذاري اسناد علوي به محرومان در استان ها بودیم.
استان گلستان-مازندران-آذربايجان شرقي-هرمزگان-گيلان-البرز-سمنان-زنجان- خوزستان-خراسان رضوي-خراسان شمالي-خراسان جنوبي-بوشهر-ايلام-اردبيل وآذربايجان غربي از جمله استان هايي هستند كه در 5 سال گذشته درآنها حدود 80 هزار سند املاك علوي به محرومان و مستضعفان اهدا شده است. در این مراسم علاوه بر گزارش ارایه شده سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان، تنی چند از مسوولان سخنانی را در مورد عملکرد بنیاد مستضعفان در اجرای این طرح ایراد کردند.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز