امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    109261

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:26 | ۲۱ فروردین ۱۴۰۱

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

جمعه اصفهان 300x209 - حضرت امام جمعه! چه سرها که به جای کلاه آورده شدترکمن نیوز:  مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر خطاب به حضار گفت:« باید خود مردم امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند، اگر تنهایی امکان انجام این کار را ندارید چند نفره بروید و بساط روزه خواران را به هم بریزید، نمی‌گویم دعوا کنید، بلکه آنها را امر به معروف کنید تا بفهمند در شهر جان داری زندگی می‌کنند و نه در شهر مرده‌ای که در آن ارزش‌ها از یاد رفته است.»

حضرت امام جمعه محترم! وضعیت جامعه ما را نمی‌دانید که اینگونه مردم را به جان هم می‌اندازید؟ این روزها کم درگیری های اجتماعی داریم که شما بر این آتش می‌دمید؟

جامعه عصبانی که منتظر یک جرقه است تا به یکدیگر بپرد و از خجالت هم در بیاید. هر دو طرف اهل گفت‌وگو نیستند یعنی یاد نگرفته‌اند که با هم حرف بزنند و به راحتی با ردوبدل شدن چند کلمه، آشوبی به پا می‌شود که بیا و ببین. در این سال‌ها چقدر گفتید «بروید کلاه بیاورید و سر آورده شد»؟ در مسئله حجاب، چقدر شاهد درگیری‌های لفظی و فیزیکی بودیم.

حضرت آیت‌الله؛ فکر می‌کنید با اینگونه امر به معروف‌ها، چقدر به روزه داران شهر اصفهان و کشور اضافه می‌شود؟ تجربه نشان داده است که نمی‌شود، که نمی‌شود، که نمی‌شود.

بسیاری از آنهایی که این روزها روزه نمی‌گیرند، در دوران نوجوانی زمین را به زمان می‌دوختند تا سحری بیدار شوند و روزه بگیرند حتی کله گنجشگی، بهتر نیست به سراغ دلایلی بروید که این افراد الان به روزه خواری افتاده‌اند و حتی می‌پرسند ما چرا باید گرسنگی بکشیم؟

جامعه امروز ایران به طرز وحشتناکی  دچار شکاف‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی است و روا نیست با حرف‌هایی این چنین این شکاف را عمیق‌تر کنیم.

این رفتار و اینگونه توصیه‌ها، آبی است که به درخت بی‌میوه نفرت ریخته می‌شود و آن را هر روز تنومندتر می‌کند و دیر نباشد که شاخه‌های تنفر را ببینیم که از در و دیوار شهر بالا می‌رود. درخت تنفر زود رشد می‌کند اما با اره برقی هم نمی‌شود به راحتی آن را انداخت.

نکته بعدی این است که چرا امامان جمعه محترم، امر به معروف را خود از تریبون‌های نماز جمعه علیه مسئولان کشور شروع نمی‌کنند. وضع زندگی مردم، دلیل خوبی برای تذکر به دولت، مجلس و دیگران مسئولان کشور نیست؟ گرانی برنج، گوشت، مرغ و … بیانگر این نیست که جمعه‌ها، داد مردم را به گوش مسئولان کشور برسانید؟ متاسفانه شاهد این هستیم که از همه چیز حرف زده می‌شود به جز مشکلات معیشتی که مردم با آن سروکار دارند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز