امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    27945

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:29 | ۲۶ تیر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

Jalase 26T 300x176 - جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان گلستان برگزار شداجتماعی – ترکمن نیوز- پنجاه و ششمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان با حضور اعضای این شورا و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان با موضوع آب برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، هادی هاشمیان در این جلسه گفت: مدیرانی که نظارت بر زیرمجموعه خود را جدی نمی گیرند منتظر برخورد قضایی باشند.

رئیس کل دادگستری گلستان از مدیران دستگاه های اجرایی خواست نظارت بر زیرمجموعه خود را جدی بگیرند و هر جا حس کردند نمی توانند با افرادی که سبب ایجاد فساد می شوند برخورد کنند، موضوع را به دستگاه قضایی ارجاع دهند .

هاشمیان افزود: از دادستان های سراسر استان خواسته ایم در مواردی مانند برداشت بیشتر از مجوز شن و ماسه علاوه بر برخورد با متخلفان، برای مدیرانی هم که در نظارت بر این بخش کوتاهی کرده اند، پرونده تخلف تشکیل دهند.

وی تاکید کرد: تلاش ما بر پیشگیری و برخورد با تخلف هایی مانند ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی، منابع طبیعی و کشاورزی در همان بدو امر است و برای تحقق این هدف باید نظارت ها جدی تر شود.

این مقام قضایی همچنین گفت: به دادستان های سراسر استان اعلام کرده ایم کسانی را که در فضای مجازی دروغ پردازی کرده و بذر بی اعتمادی بین مردم و مسئولان می پاشند را شناسایی و با آنان برخورد کنند.

هاشمیان افزود: کسانی که دغدغه مبارزه با فساد دارند هر کجا تخلفی از مدیران، کارمندان یا دیگران مشاهده کردند به جای شایعه پردازی مطلب را به دستگاه قضایی اعلام کنند.

وی با بیان این که سامانه سجام آماده دریافت گزارش های مردمی است، خاطرنشان کرد: افراد با ثبت نام در این سامانه، بدون این که نام و مشخصات شان مشخص شود می توانند تخلفات را گزارش کنند تا دستگاه قضایی پیگیری کند.

توقف برداشت بی رویه از چاه های مجاز

دادستان عمومی و انقلاب گرگان نیز در این جلسه از برخورد قضایی دادگستری استان با افرادی که چاه غیر مجاز حفر و یا از چاههای مجاز بیش از مجوز برداشت می کنند، خبر داد.

حجت الاسلام سید رضا سیدحسینی افزود: بر اساس اعلام آب منطقه ای، 20 هزار حلقه چاه دارای مجوز در استان وجود دارد که مهم ترین مشکل در این بخش، برداشت بی رویه از این چاه هاست .

وی تاکید کرد: در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت المال استان از دستگاه های متولی این بخش خواستیم گشت های خود را برای نظارت بیشتر کنند .

حجت الاسلام سیدحسینی ادامه داد: در این جلسه مصوب شد دستگاه های حفر چاه که فاقد مجوز هستند شناسایی و توقیف شوند.

نظارت بر برداشت های مجاز و غیرمجاز شن و ماسه هم از دیگر مصوبات جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان گلستان بود .

حجت الاسلام سید حسینی در این خصوص گفت: به دادستان های سراسر استان اعلام کرده ایم از محل برداشت شن و ماسه و کارگاه های سنگ شکن بازدید و در صورت مشاهده تخلف، ادامه برداشت را متوقف کنند .

دادستان عمومی و انقلاب مرکزاستان گلستان ادامه داد: دستگاه های متولی باید نظارت داشته و اگر کوتاهی در این بخش مشاهده شد با متخلفین برخورد قانونی داشته باشند.

حجت الاسلام سید حسینی به ادامه برخورد جدی دستگاه قضایی استان با ساخت و سازهای غیرمجاز نیز اشاره کرد و افزود: برخوردها متوقف نشده و همچنان با جدیّت احکام قطعی قلع و قمع و تبصره 2 اجرا می شود.

 

گردآوری: گروه خبری ترکمن نیوز

لینک عضویت کانال تلگرام

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز