امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

عبدالرضا چراغعلی در نشست بررسی وضعیت بیماران خاص و سرطانی شهرهای شرق گلستان در گنبدکاووس

توجه و اهتمام ویژه مدیران حوزه بهداشت و درمان نسبت به درمان و تامین دارو بیماران خاص و سرطانی ضرورت دارد

  • کد خبر :

    3325

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    14:03 | ۰۳ مهر ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

اخبار گلستانتورکمن نیوز  مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری گلستان گفت: روند رو به رشد بیماران خاص و سرطانی در این استان بویژه نواحی شرق آن نگران کننده است و برلزوم توجه و اهتمام ویژه متولیان در درمان و نیز پیشگیری از این نوع بیماری ها تاکید کرد.

jalaseb 3m 300x183 - توجه و اهتمام ویژه مدیران حوزه بهداشت و درمان نسبت به درمان و تامین دارو بیماران خاص و سرطانی ضرورت دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار تورکمن،  عبدالرضا چراغعلی روز یکشنبه در نشست بررسی وضعیت بیماران خاص و سرطانی شهرهای شرق گلستان در گنبدکاووس اظهار داشت: هم اکنون براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی، 1900 تا 2 هزار بیمار خاص شناسایی شده دراستان وجود دارد که نیمی از آنان مربوط به شرق گلستان است.
وی با تاکید برضرورت توجه و اهتمام ویژه مدیران حوزه بهداشت و درمان گلستان نسبت به درمان و تامین دارو بیماران خاص و سرطانی، گفت: مسئولان مربوطه بایستی به مسائل این بیماران همچون بیماری اعضای خانواده خود توجه داشته باشند.
چراغعلی با ابراز گله مندی از دانشگاه علوم پزشکی گلستان، اضافه کرد: گزارشی داشتیم که به خاطر خرابی و نقص یک دستگاه پزشکی دریک بیمارستان دولتی استان، حدود سه ماه زمان برای تعمیر آن صرف شد و در این مدت بیماران خاص را به مراکز خصوصی که هزینه های زیادی را بر خانواده ها تحمیل می کند، ارجاع داده اند.
وی تصریح کرد: مسئولان علوم پزشکی و دیگر نهادهای حوزه سلامت و درمان بیماران خاص و سرطانی گلستان کارهای خوبی دربخش درمان این بیماران انجام داده اند اما کافی نیست و باید در کمترین زمان ممکن به بیماران رسیدگی نمایند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری گلستان همچنین از روند رو به رشد بیماران سرطانی در گلستان ابراز نگرانی کرد و گفت: هم اینک 1615 بیمار مبتلا به سرطان وجود دارند که بر اساس آمارهای موجود، بیش از 600 نفر آنها در سال گذشته شناسایی شده اند.
چراغعلی، برضرورت جدی گرفتن آموزش و اقدامات پیشگیرانه درحوزه بیماری های سرطان و دیگر بیماری ها، افزود: برای تحقق این مهم و آگاهی بخشی به خانواده ها بایستی از همه ظرفیت ها بویژه رسانه های ارتباط جمعی و خیرین سلامت استفاده شود.
وی، راه اندازی مراکز درمانی ویژه بیماران سرطانی و خاص درشرق گلستان به مرکزیت شهر گنبدکاووس را از دیگر نیازهای این منطقه دانست و اضافه کرد: مسئولان نباید همه تلاش ها و امکانات درمانی را معطوف به مرکز استان نمایند.
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین نشست وجود تعداد زیادی بیمار خاص و سرطانی و مسائل و مشکلات آنان را از دغدغه های اصلی مردم و مسئولان این شهرستان دانست و گفت: هم اکنون 191 بیمار دیالیزی، 116 بیمار تالاسمی، 69 بیمار هموفیلی، 152 بیمار ام اس، 100 بیمار پیوند کلیه و 270 بیمار سرطانی در شهرستان گنبدکاووس وجود دارند.
عبدالقدیر کریمی، افزود: علاوه بر این تعداد بیمار خاص و سرطانی، گنبدکاووس مرکز درمانی بسیاری از این بیماران خاص شرق استان گلستان نیز می باشد که امکانات و تجهیزات فعلی این شهرستان جوابگوی نیاز بیماران نیست.
وی گفت: پیگیری هایی ازسوی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی گلستان برای راه اندازی مرکز جامع درمان سرطان و احداث بیمارستان 800 تختخوابی در گنبدکاووس انجام شده است که با تحقق آن بخشی از مشکلات و کمبودهای درمانی این منطقه رفع می شود.
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان و مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز دراین جلسه با اشاره به برخی اقدامات انجام شده درحوزه درمان استان بویژه بیماران خاص و سرطانی، از واگذاری ارائه خدمات بیماران دیالیز به بخش خصوصی خبر داد و گفت: این کار درسطح کشور و با مشارکت بخش خصوصی از ماه جاری انجام می شود.
دکتر رضا صابری، تلاش برای افزایش تخت های بیمارستانی و راه اندازی بخش پیوند کلیه در استان گلستان، ارتقای غربالگری بیماری های سرطان از تیپ یک به تیپ سه، احداث مرکز جامع درمان بیماری های سرطان و بیمارستان 800 تختخوابی در گنبدکاووس را از برنامه های درحال پیگیری و اقدام دانشگاه علوم پزشکی استان برشمرد.
دراین جلسه همچنین معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس، معاون درمان مدیریت تامین اجتماعی، مسئول بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی و نماینده بیماران هموفیلی گلستان و برخی شرکت کنندگان نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.
نیمی از جمعیت یک میلیون و 865 هزار نفری گلستان در هفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند.

 

گردآوری: گروه خبر ترکمن نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز