امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    2312

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    20:35 | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

Amozeshparvaresh 23 Sh 300x198 - توجه به قرآن و نماز در تعلیم و تربیت اسلامی از بسیاری آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کنداخبار آموزش و پرورش-تورکمن‌نیوز- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان می گوید که برای تحقق تعلیم و تربیت اسلامی و رسیدن به حیات طیبه باید روح قرآن و عترت و نماز در اولویت برنامه های آموزش و پرورش قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  سیدعلی حسینی عصر چهارشنبه در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی، کارشناسان فرهنگی و هنری، امور تربیتی، قرآن، عترت، نماز و مشاوره ادارات آموزش و پرورش استان گلستان در گنبدکاووس گفت: توجه به قرآن، عترت و نماز در تعلیم و تربیت اسلامی از بسیاری آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.
وی افزود: کم توجهی و بعضا غفلت از این آموزه های اصیل اسلامی ازسوی مدارس، خانواده ها و اجتماع سبب شده تا امروز شاهد آسیب های اجتماعی زیادی در جامعه باشیم.
حسینی اضافه کرد: مفهوم تربیت زمینه سازی برای پرورش استعدادها است که متاسفانه بسیاری از ما به آن کم توجهی می کنیم.
وی، تربیت انسانی موحد و مومن یا به عبارتی دانش آموز عبد و توانمند را از اهداف نظام تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین آن دانست و تصریح کرد: برای تحقق این مهم همه باید تلاش و از آموزه های قرآنی و دینی خود به نحو احسن استفاده نماییم.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان همچنین با اشاره به رویکردهای سال تحصیلی جدید درحوزه پرورشی گفت: توجه به مباحث قرآنی در مقاطع مختلف تحصیلی توسط اداره قرآن، عترت و نماز و اجرای طرح ترنم فرهنگی ( ارتباط مدیران مدارس با کانون های فرهنگی و هنری) و توجه به رویدادهای کارآفرین توسط اداره فرهنگی از اولویت های امسال است.
حسینی افزود: توجه به گفتمان های دانش آموزی توسط اداره مشاوره و تشکیل کارگروه های تخصصی با مشارکت عوامل موثر در تعلیم و تربیت بویژه دانش آموزان و خانواده ها از دیگر رویکردهای امسال معاونت پرورشی و چهار اداره تابعه آن است.
وی باتاکید برضرورت تغییر نگرش و تحول در کلاس و مدرسه ازسوی مدیران اضافه کرد: برای تحقق این مهم باید دانش آموزان محور اجرای همه برنامه ها باشند.
به گزارش ایرنا، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این مراسم با تاکید برضرورت الگوی عملی بودن معلمان برای دانش آموزان گفت: تنها گوینده بودن مشکل را رفع نمی کند بلکه معلم و مدیر باید با رفتار عملی خود که برگرفته از آموزه های اسلامی است، دانش آموزان را تربیت نمایند.
فرج الله رزاقی افزود: آموزه های دینی به عنوان بهترین الگوهای دستوری و عملی باید در نظام تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گیرد.
وی، پرهیز از روش های تکراری، پیوند دادن مدرسه با مساجد و توجه به مباحث قرآن و نماز را از رویکردهای اصلی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و بر توجه به آن ازسوی همه فرهنگیان تاکید کرد.
رزاقی همچنین از واگذاری هفت و نیم هکتار زمین توسط منابع طبیعی در حاشیه سد گلستان برای احداث اردوگاه دانش آموزی در گنبدکاووس خبر داد و اضافه کرد: امسال 150 میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی های شهرستان به حوزه آموزش و پرورش اختصاص یافته است.
این گردهمایی در قالب برگزاری کارگاه آموزشی به مدت دو روز برای تبیین سیاست های سال جاری درحوزه پرورشی در گنبدکاووس برگزار می شود.

 

گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: irna.ir/golestan

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز