امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    86092

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    16:41 | ۰۵ آذر ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

گلستان 29 300x100 - تسریع در نصب و بهره‌برداری رادار هواشناسی گلستان برای حفاظت از جان و مال مردمترکمن نیوز:  مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: لازم است که برای حفاظت از جان و مال مردم رادار هواشناسی استان به عنوان پروژه مهم استانی هر چه زودتر نصب و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛به نقل روابط عمومی، نوربخش دادشی‌تنکابنی امرروز در دیدار با قدرت‌الله عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: تمام تلاش اداره کل هواشناسی برای دیدار با همکاران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بحث و گفتگو پیرامون مبادله موافقتنامه‌های هزینه‌ای و تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای هواشناسی و اعتبارات مربوط به آن است که تقاضا درج ردیف بودجه‌ای در اعتبارات تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای برای نصب هر چه سریع‌تر رادار هواشناسی استان داریم.

وی تصریح کرد: با توجه به خرید ادوات مربوط به این رادار توسط سازمان هواشناسی و مشخص شدن پیمانکار مربوطه بر این امر، پس از طی یک پروسه و مطالعات علمی توسط شرکت مشاور محل نصب و راه‌اندازی رادار استان در گنبدکاوس نهایی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: لازم است که برای حفاظت از جان و مال مردم این پروژه مهم استانی هر چه زودتر نصب و به بهره‌برداری برسد و این همت بالای برنامه و بودجه و دیگر مسوولان ارشد استان را می‌طلبد تا خدای نکرده در اثر وقوع سیل ناگهانی متحمل هزینه‌های بسیار سنگین نشده و از طرفی پیشگیری و کاهش تلفات جانی را به همراه داشته باشد.

دادشی‌تنکابنی خاطرنشان کرد: در هر دو مورد خواستار حمایت بیشتر استانی از برنامه‌ها و انجام اقدامات لازم پیشنهادی هواشناسی استان برای توسعه و ارتقاء کیفی ایستگاه‌های هواشناسی و انجام خدمات‌رسانی بهتر به آحاد مردم شد.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان نیز در این دیدارنقش هواشناسی در پیش‌بینی پدیده‌های جوی برای جلوگیری از خسارت و بحران در استان را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی به مردم در مقابله با بلایای طبیعی از نظر عملکرد هواشناسی در استان مطلوب بوده و این موضوع در ارتقای سطح ایمنی هوایی و حمل و نقل جاده‌ای و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی برای استان بسیار چشمگیر است.

قدرت‌الله عابدی اظهار کرد: از نظر جایگاه و اهمیت، هواشناسی استان به عنوان یکی از اهرم‌های اصلی در حجم و کیفیت پروازها را دارا بوده و هماهنگی دو جانبه بین اداره کل هواشناسی و فرودگاه را در این امر مورد تاکید قرار داد.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز