امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    39710

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:06 | ۱۶ آبان ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

n83092012 72646093 300x233 - تحویل یک طاقه قرقاول مصدوم به محیط زیست بندرترکمنمحیط زیست-ترکمن نیوز-  رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرترکمن و گمیشان گفت: یک طاقه قرقاول ماده مصدوم به محیط بانان این منطقه توسط ساحل نشینان خلیج گرگان برای تیمار و درمان تحویل داده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران،  علی بیانی روز چهارشنبه اظهار داشت: نوجوان اهل روستای قره سو بندرترکمن در غرب استان گلستان این قرقاول مصدوم را که جزو گونه های ارزشمند و حمایت شده محسوب می شود، برای تیمار و درمان به اداره محیط زیست تحویل داد.
وی گفت : دوره های آموزشی برای اعضای شورای اسلامی و هیاران روستاها، دوره های یک ساعت با محیط بانان برا ی دانش آموزان و معلمان مدارس منطقه و برگزاری جلسات و نشست های تعاملی با جوامع حاشیه نشین زیستگاه ها بخشی از فعالیت های این اداره به منطور جلب نظر و همراه کردن مردم برای حفظ و پاسداشت گونه های جانوری در سطح منطقه است که ثمر بخش واقع شده و تحویل گونه حلال گوشت و پرطرفدار قرقاول بیانگر این مسئله است.
این مقام مسئول با اشاره به همجواری این شهرستان ها با زیستگاه های آبی گفت: بیشتر گونه های تحویلی، پرندگان آبزی و کنار آبزی هستند.
قرقاول با نام علمی phasianus coichicu از گونه های بومی و حمایت شده کشور است و شکار و نگهداری آن طبق قانون ممنوع بوده و در سال های اخیر این گونه و زیستگاه های زادآوری آن به دلیل افزایش آگاهی و درک زیست محیطی مردم و تلاش شبانه روزی محیط بانان پارک ملی گلستان با ایجاد امنیت زیستگاه ها در شرایط مطلوب زیستی قرار گرفته است.

گردآوری:گروه خبری ترکمن نیوز

https://turkmensnews.com

منبع:irna.ir

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز